۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۸۴۶۶۴
معاون سیاسی استانداری گیلان:

رهبر معظم انقلاب محور وحدت و اقتدار نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی‌ استانداری گیلان، مقام معظم رهبری را محور آرامش و اقتدار نظام اسلامی دانست و افزود: مردم و مسؤولان باید با حرکت در حول محور ولایت مسائل کشور را به مسیر درست هدایت کنند.
آيت الله العظمي سيد علي خامنه اي رهبر معظم انقلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، غلامعلی رضوانی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، روز گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سالن اجتماعات این اداره‌ کل با اشاره به سخنان چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگزاران نظام پیرامون مسأله وحدت در کشور گفت: وحدت و انسجام در کشور بزرگ‌ترین سد در برابر توطئه های دشمن است.

وی مقام معظم رهبری را محور آرامش و اقتدار نظام اسلامی دانست و افزود: مردم و مسؤولان باید در قوای مختلف با حرکت در حول محور ولایت مسائل کشور را به مسیر درست هدایت کنند.

رضوانی رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص حفظ وحدت و همدلی در کشور را یک اصل مهم در نظام اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: این سخنان رهبری برای همگان فصل الخطاب است و کارگزاران نظام باید در این راستا گام بردارند.

وی ایجاد اختلاف و تفرقه در میان مسؤولان را یکی از حربه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: همه باید با تبعیت محض از ولی فقیه زمان این حربه ها را به فرصتی برای سعات و تعالی نظام اسلامی تبدیل کنیم.

معاون استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نود درصد تعهدات آموزش و پرورش استان در زمینه حجاب و عفاف اجرایی شده است، گفت: اجرایی شدن تعهدات عفاف و حجاب از سوی آموزش و پرورش به دنبال مصوبه عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است.

وی افزود: در مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عفاف و حجاب 21 وظیفه برای آموزش و پرورش تعریف شده است.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان نیز در این مراسم با تاکید بر تشکیل هرچه سریع‌تر کمیته فرهنگی در آموزش و پرورش استان گفت: هدف از تشکیل کمیته فرهنگی، آشنایی دانش‌آموزان با عمق مباحث فرهنگی است.

حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان، افزود: امروز در فضای جنگ نرم دشمن قرار داریم و در این فضای حساس تقویت مسائل فرهنگی در بین دانش‌آموزان مهم‌ترین مسأله است.

وی با بیان این که دشمنان امروز از حربه های فرهنگی و مذهبی برای مقابله با نظام اسلامی وارد میدان نبرد و مبارزه شده اند، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با تقویت فرهنگ های غربی و وارداتی سعی در تضعیف اعتقادات دینی جوانان را دارد که باید در این خصوص فکری اساسی شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته فرهنگی خاطرنشان کرد: تلاش آموزش و پرورش بر این است که تشکیل کمیته فرهنگی بتواند در آینده مسائل زیربنایی دانش آموزان را برطرف کند.

ایوب نجف‌زاده، رییس سازمان آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: با توجه به جنگ نرم دشمن تشکیل این کمیته فرهنگی برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی دانش آموزان اقدامی مهم و قابل توجه است./950/پ202/س
ارسال نظرات