۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۸۴۶۹۳
استاد حوزه علمیه تبریز:

تفرقه‌افکنی رویکرد اصلی دشمنان نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز گفت: تفرقه و تشتت بیش از همه خواسته قلبی دشمنان اسلام و انقلاب است.
حجت-الاسلام-نظري
حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز وحدت را ضرورت امروز جامعه اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: اگر در نبرد امروز خاکریز خودی را بازسازی نکنیم، به طور قطع با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

وی موضع گیری و فرامین ولی فقیه را برای همگان میزان و ملاک اعلام کرد و گفت: در حوادث پس از انتخابات دیدیم که از هر دو طرف به خاکریز نظام حمله شد و بعضی دوستان را دشمن و برخی دشمنان به دوست تبدیل شدند.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه نخبگانی که با سخنرانی و یا سکوت خود علیه نظام موضع گیری کردند، کنار کشیده و رهبری به تنهایی در معرض رگبار دشمنان قرار گرفت.

حجت الاسلام نظری گفت: ویژگی مهم فتنه این بود که به شدت مرجعیت و ولایت را مورد هجمه و لطمه قرار داد، از این رو ضرورت بصیرت و دشمن‌شناسی در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

وی با بیان این‌که تفرقه و تشتت بیش از همه دلخواه دشمنان اسلام و انقلاب است، تصریح کرد: بی تردید هیچ گروه داخلی از تفرقه سود نخواهد برد و این دشمنان هستند که با اشتیاق فراوان منتظر تشدید اختلاف ها هستند.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز به جایگاه رهبری در تحکیم وحدت ملی اشاره کرد و افزود: رهبری نظام جمهوری اسلامی نقش ویژه ای در این موضوع دارد و در جریانات سه دهه گذشته این حقیقت به خوبی لمس شده است.

وی تأکید کرد: نباید این عنصر محوری به واسطه برخی مطالبات و یا اعتراضات مورد خدشه واقع شود چرا که ولایت فقیه در ایران اسلامی حبل المتین اتحاد است.

استاد جریان شناسی سیاسی دانشگاه‌های تبریز گفت: وحدت نیاز اصلی کشور اسلامی ایران است و مطالبات و خواسته‌های گروه‌های سیاسی باید در سازوکار قانونی مشخصی که وجود دارد طی شود.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران مسیر سختی را برای رسیدن به قلل رفیع افتخارات جهانی طی کرده است، اظهار داشت: حفاظت از این دستاوردها امروز وظیفه همگانی دلسوزان نظام است و همه باید در برابر زیاده‌خواهی برخی افراد با استقامت بایستیم و مراقب اصل نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه باشیم./935/ت302/س
ارسال نظرات