۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۸۴۸۳۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

پوشش اسلامی و مناسب در فیلم‌های سینمایی رعایت خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های انجام شده از سوی دستگاه های دولتی در زمینه عفاف و حجاب گفت : از این پس در فیلم های سینمایی پوشش مناسب اسلامی رعایت خواهد شد.
دکتر حسيني وزير ارشاد دولت دهم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری بخش ترویج عفاف و حجاب هجدهمین نمایشگاه بین الملی قران کریم، محمد حسینی در بازدید از این بخش با قدردانی از فعالیت دستگاه های دولتی و استانداری ها گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر رعایت عفاف و حجاب در بخش های مختلف خود تاکید دارد و با ابلاغ به معاونت های مختلف بنابر این شده است که پوشش مناسب و توجه به عفاف و حجاب در فیلم های سینمایی از این پس رعایت شود.

وی افزود: ارائه الگوهای مناسب پوشش در نشریات و تاتر و سینما از دیگر فعالیت های این وزارتخانه در جهت ترویج عفاف و حجاب و الگودهی به جامعه است.

حسینی هم فکری و همکاری نهادهای مختلف را برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب لازم دانست و گفت: برای ترویج یک فرهنگ تمامی دستگاه ها باید در کنار هم عمل نمایند و در همین راستا وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی کلیه نهادهای مرتبط با خود را ملزم به رعایت ضوابط عفاف و حجاب کرده و همچنین هفته ای 2 مرتبه با شورای عالی فرهنگ عمومی جلسه ای بر همین اساس تشکیل می دهد و با استان هانیز در این خصوص به بحث و گفتگو می پردازد.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه ها باید در ترویج این فرهنگ مشارکت داشته باشند تصریح کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارای ابعاد مختلف اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و بازرگانی است در همین خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت بازرگانی جلساتی با هدف ارائه پوشاک مناسب و دایر کردن نمایشگاه در این زمینه داشته است همچنین این وزارتخانه برای مقابله با هجوم فرهنگ بیگانه از سوی رسانه های غربی و شبکه های ماهواره ای عزم عمومی داشته و تاکنون نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اقدامات دیگر وزارت ارشاد اسلامی در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب گفت: برای مقابله با هجوم فرهنگ بیگانه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با وزارت آموزش و پرورش جلساتی داشته ایم تا از این طریق بتوانیم با نسل جوان و نوجوان ارتباط برقرار کرده و برای آنها برنامه ریزی کنیم.

وی برگزاری نمایشگاه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را گامی موثر در تبیین این فرهنگ در جامعه عنوان کردو گفت: این نمایشگاه می تواند فرهنگ عفاف و حجاب را به نوعی در خامعه نهادینه کند و بهترست زمان آن طولانی تر باشد.

حسینی در پایان از برگزاری نمایشگاه ترویج عفاف و حجاب در سراسر کشور در طول سال جاری خبر داد و گفت: این نمایشگاه نباید تنها به حضور در نمایشگاه قران اکتفا کند و به زودی نمایشگاه های فرهنگ عفاف و حجاب در سراسر کشور برگزار خواهد شد./956/ د102/ص
ارسال نظرات