۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۸۵۰۰۴
ظهر امروز بیان شد؛

هشدار آیت الله مکارم شیرازی نسبت به فشارها بر شیعیان بحرین و عربستان

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکلات فراوان شیعیان در برخی کشورهای اسلامی خطاب به امرای عربستان و بحرین نسبت به حضور القاعده در این کشورها هشدار داد.
تفسير قرآن آيت الله مکارم شيرازي در حرم حضرت فاطمه معصومه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به مشکلات فراوان شیعیان در برخی کشورهای اسلامی خطاب به امرای عربستان و بحرین نسبت به حضور القاعده در این کشورها هشدار داد.

وی به اوضاع آشفته دنیا و نقشه‌های شوم دشمنان اسلام در ممالک اسلامی و به خصوص فشار بر شیعیان اشاره کرد و گفت: شیعیان در بحرین و عربستان تحت فشارند، عده‌ای از علمای بحرین دستگیر شده‌اند و دشمنان درصدد تغییر نقشه بحرین و بافت جمعیتی این کشور هستند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: امرای عربستان و بحرین باید بدانند که وفادارترین مردم نسبت به این کشورها، شیعیانند، القاعده وفادار نیست و به موقع ضربه خواهد زد، از این‌رو باید شیعیان را حفظ کنید.

وی خطاب به مراکز دفاع از حقوق بشر با هشدار نسبت به بی‌تفاوتی آنان در برابر فشارهایی که بر شیعیان در عربستان و بحرین وارد می‌شود، اظهار داشت: شما آبروی حقوق بشر، سازمان ملل و شورای امنیت را برده‌اید.

این مرجع تقلید با بیان این‌که شورای امنیت زمانی که جلوی فعالیت بهائیت در کشور ایران گرفته می‌شود، صدایش در می‌آید، اما در مقابل ظلم به شیعیان بی‌تفاوت است، تصریح کرد: آنجا که مطابق با مصالح شما باشد، سکوت می‌کنید و آنجا که مطابق با مصلحت شما نیست، دادتان بلند است.

تاریخ تکرار خواهد شد، باید با توجه به میراث گذشتگان از سرنوشت آنان عبرت گرفت

وی در ابتدای سخنان خود و در ادامه بحث تفسیر قرآن کریم در هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان به سرگذشت اصحاب الحجر اشاره کرد و گفت: قوم حجر، ثمود یا صالح مردمی بسیار ثروتمند بودند که سرگذشتی عبرت‌آموز دارند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این‌که در هر گوشه دنیا، آثار مهمی از پیشینیان باقی مانده که از آن به عنوان میراث فرهنگی یاد می‌شود، تأکید کرد: تاریخ تکرار خواهد شد، با توجه به میراث گذشتگان از سرنوشت آنان عبرت بگیریم.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر تکذیب پیغمبران از سوی قوم ثمود با بیان این‌که قوم ثمود تنها یک پیغمبر داشتند، ابراز داشت: تمام پیامبران حامل یک پیام از سوی خدای متعال بودند، از این‌رو تکذیب یک پیامبر، تکذیب همه پیامبران است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه به معجزه حضرت صالح(ع) اشاره کرد و گفت: مردم معجزه صالح نبی یعنی شتر و بچه شتر بیرون آمده از دل کوه را دیدند، اما نسبت به آن اعراض کردند، به امر خدا صاعقه به کوه‌ها زد و تمام خانه‌هایشان را متلاشی کرد.

وی با بیان این‌که برخی بی‌خبران به داستان حضرت صالح اعتراض می‌کنند و آن را برخلاف قوانین طبیعت و افسانه می‌پندارند، خاطرنشان کرد: پنجاه سال پیش اگر می‌گفتند با جدا کردن ذره‌ای از پوست بدن انسان و پرورش آن، شبیه انسان ساخته می‌شود، کسی باور نمی‌کرد و آن را خیال می‌دانست، اما امروز این کار عملی شده است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، به امانتداری و راستگویی پیامبران اشاره و با بیان این‌که اگر این دو صفت در دنیا جاری شود، یقیناً گلستان خواهد شد به روایتی از امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: امام سجاد(ع) فرمودند «اگر قاتل امام علی(ع) یعنی ابن ملجم پیش من می‌آمد و امانت، مشورت و نصیحت از من می‌خواست، اگر قبول می‌کردم، خیانت نمی‌کردم». /920/پ202/ج

ارسال نظرات