۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۸۵۰۳۲
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

دشمن از ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی می‌هراسد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان با تأکید براینکه دولت باید مجری وحدت و زمینه ساز اجتماع مردم حول محور ولایت باشد گفت: دشمن از سوخت و انرژی هسته ای هراسی ندارد بلکه از ترویج فرهنگ انقلاب که فرهنگ قرآن و ولایت می ترسد.
حجت الاسلام سيدجعفر حسيني يگانه، مسؤول دفتر سياسي مرکز مديريت حوزه علميه خراسان
حجت الاسلام سیدجعفر حسینی یگانه، مسوول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران دو جایگاه رفیع ولایت فقیه و ریاست قوه مجریه وجود دارد گفت: گرچه از ابتدای انقلاب تاکنون کلام رهبری فصل الخطاب مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی و فرهنگی بوده است ولی وظیفه اصلی بر عهده دولت و قوه مجریه است چراکه همه امکانات موجود در نظام را در اختیار دارد و با اجرای دقیق قانون می تواند خدمات خوبی به مردم ارائه کند.

وی افزود:‌ هر دولتی که کارش را آغاز می کند باید متمم دولت قبلی بوده و از تجارب آن بهره گیرد و زحماتشان را ارج گذارد همچنین حمایت رهبری به معنای این نیست که هیچ نقص و ضعفی در یک دولت وجود ندارد و هیچ کس نباید اعتراض و مطالبه ای داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی یگانه اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی که از بدو تشکیل حکومت اسلامی، تحت ولایت مطلقه امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب پایه گذاری شده دولتی است که از نگاه همگان زمامداری آن به دست روحانیت است و هر انچه از خوب و بد به وجود آید به نام روحانیت تمام می شود و مسوولیت خواسته یا ناخواسته متوجه این قشر است از این رو روحانیت نمی تواند از خود سلب مسوولیت کند.

مسؤول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی را نمی توان جدای از روحانیت دانست تصریح کرد: دولت می تواند با عملکرد خوب بر مبنای قانون اساسی، مردم را بر گرداگرد رکن رکین انقلاب یعنی ولایت مطلقه فقیه جمع کند و این میسر نیست جز با تلاش و کار مضاعف در مسیر اجرای قانون.

وی گفت: از انجا که حکومت اسلامی به نام روحانیت است، دولت نمی تواند خود را از روحانیت جدا بداند جدایی از روحانیت با شعار اصولگرایی در تضاد بوده و رفتن به باتلاق و مسیری بدون راهنما است چرا که نفی روحانیت به منزله نفی مرجعیت است.

حجت الاسلام حسینی یگانه تأکید کرد: روحانیت ولو اینکه در عرصه اجرا حضور نداشته باشد نباید خود را از دولت و حکومت جدا بپندارد بلکه می بایست خود را حاضر و ناظر بر دولت دانسته و حقوق ملت را براساس قانون از دولت مطالبه کند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید مجری وحدت و زمینه ساز اجتماع مردم حول محور ولایت باشد ادامه داد: قوه مجریه با دفع موانع وحدت باید مسیر انسجام ملی را باز کرده و در این مسیر پیشگام باشد، دولت می تواند اختلاف نظرها را در همه عرصه های کاری به یک فرصت تبدیل کند، هیچ گاه نباید با ضربه زدن به آن ها که اختلاف سلیقه دارند یا انتقاد می کنند آن ها را کنار بگذارد و زمینه سودجویی و دست درازی دشمن را فراهم کند.

مسؤول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: دولت با حرکت عملی انقلابی باید زمینه جذب حداکثری را فراهم کند و این حرکت نه تنها در مسیر اجرای وحدت بلکه در همه عرصه ها باید باشد از جمله امربه معروف و نهی از منکر به گونه ای که پیش از هر جای دیگر دولت از کارمندان خود شروع کند .

وی در پایان، بهترین راه حمایت دولت در مسیر آرمان های انقلاب را حفظ و وحدت و یکپارچگی در مقابل دشمن دانست و افزود: باید توجه داشت که دشمن از سوخت و انرژی هسته ای هراسی ندارد بلکه از ترویج فرهنگ انقلاب که فرهنگ قرآن و ولایت می ترسد./930/ ت302/ص
ارسال نظرات