۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۸۵۰۸۱
عضو خبرگان رهبری:

بهبود وضع معیشتی مردم به صورت جدی از سوی ‌مسؤولان پی‌گیری شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تأکید بر بهبود وضع معیشتی مردم گفت: فقر اقتصادی و نبود امکانات مالی از مؤلفه‌های وقوع جرم در کشور است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبر، امروز در جشن آزادسازی زندانیان مالی و غیرعمد مراغه اظهار داشت: با وجود تمام خدمات ارزنده ای که دولت نهم و دهم داشته است؛ اما هنوز تعدادی از اقشار مردم زیر فشار اقتصادی هستند.

وی با تأکید بر بهبود وضع معیشتی مردم بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها خاطر نشان کرد: هدفمند کردن یارانه ها بایستی با مدیریت کامل و کارشناسی شده باشد، تا اقشار آسیب پذیر جامعه بیش از این با فقر روبه‌رو نشوند.

امام جمعه مراغه در ادامه با اشاره به عوامل وقوع جرم در جامعه گفت: فقر اقتصادی و نبود امکانات مالی از مؤلفه‌های جرم در کشور بوده و برای رفع آن باید به دنبال بهبود بنیان‌های اقتصادی جامعه باشیم.

عضو خبرگان رهبری در ادامه یاری نیازمندان را جزء وظایف مسلمانان دانست و اظهار داشت: طبق روایات، گام برداشتن برای رفع حاجت یک مومن از ثواب حج و عمره برخوردار بوده و آزادسازی زندانیان مؤمن نیز مصداق بارزی از آن است.

وی تصریح کرد: شاد کردن فرزندان یتیم یک زندانی و خانواده آن با پرداخت کمک های مادی افزون بر اجر دنیوی از ثواب اخروی نیز برخوردار است.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جشن گفت: در نظام جمهوری اسلامی هدف از زندانی کردن مجرم، صیانت و دفاع از حرمت جامعه و مردم است؛ اما استفاده حداکثری از مجازات زندان به هیچ وجه مؤثر نبوده بلکه نتیجه منفی نیز در بردارد.

سهراب اقبالی با اشاره به سیاست پیشگیری از وقوع جرم تشکیلات قضایی افزود: با زندان رفتن مجرم، فشار غیر مستقیمی بر روی خانواده آن وارد می شود و آنان با مشکلات زیادی در جامعه روبرو می شوند.

وی با بیان این که در برخورد با جرایم به جای رفتن به سراغ معلول ها باید به سراغ علت ها رفت، گفت: در بیکاری موجب فقر شده و فقر نیز فساد و در نهایت فساد نیز بی دینی و لاابالی گری را به دنبال دارد.

همچنین مرتضی باستانی، بازرس انجمن حمایت از زندانیان مراغه در سخنانی گفت: هم اکنون 250 خانواده به صورت ثابت زیر پوشش این انجمن هستند و طی سال گذشته 23 نفر از راه کمک های مردمی آزاد شدند که 9 نفر آنان مربوط به دیه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات