۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۸۵۰۹۰
آیت‌الله مکارم شیرازی:

دولت از واردات محصولات کشاورزی به کشور خودداری کند / ملت‌ها با هوشیاری به استعمار فرهنگی و اقتصادی غرب پایان دهند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که کشور ایران از نظر محصولات کشاورزی غنی است، از دولتمردان خواست مانع واردات محصولات کشاورزی به کشور شوند.
تفسير قرآن آيت الله مکارم شيرازي در حرم حضرت فاطمه معصومه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر با بیان این‌که نیازهای اصلی انسان از عمران و آبادی زمین تأمین می‌شود و ملتی که کشاورزی و دامداری خوبی دارد، بی‌نیاز است، خواستار اهتمام دولت در این زمینه شد.

وی افزود: ملتی که مواد غذایی خود را از جای دیگر وارد کند، بیچاره است، از این‌رو دولت‌‌ها باید بیش از همه به کشاورزی و دامداری اهمیت دهند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که کشور ایران از نظر محصولات کشاورزی غنی است و نیازی به واردات میوه، حبوبات و برنج از کشورهای دیگر ندارد، اظهار داشت: دولت از واردات محصولات کشاورزی به کشور خودداری کند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به معنای استعمار در قرآن کریم گفت: استعمار در قرآن به معنای آباد کردن زمین است، اما مستکبران به نام عمران و آبادی سرزمین‌ها را غارت کردند و چیزی جز ویرانی بر جای نگذاشتند.

وی تصریح کرد: البته ملت‌ها بیدار شده‌اند و استعمار سیاسی از بین رفته است که باید هوشیار باشند و به استعمار جدید که همان استعمار فرهنگی و اقتصادی است، نیز پایان دهند.

نیروی ایمان و مذهب کنترل کننده انسان طغیانگر است

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پیامبران بزرگ خدا، همگی از منطقه خاورمیانه برخواسته‌اند، آن را یکی از مسائل مهم تاریخی برشمرد و با طرح این سؤال مردم که چرا پیامبران بزرگ از این منطقه خاص برخواسته‌اند به ذکر دلایل آن پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: مورخان بزرگ شرق و غرب اذعان دارند که تمدن بشر از منطقه خاورمیانه آغاز شده و نام این منطقه را گاهواره تمدن بشر نهاده‌اند، از این‌رو هرچه تمدن اجتماعی و دنیوی انسان وسیع‌تر شود به سبب افزون شدن خطرات، نیازش به دین و مذهب بیشتر می‌شود.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، انسان امروزِ بی‌ایمان و بی‌دین را بسیار خطرناک خواند و اذعان داشت: امروز ساخت بمب‌های اتمی و نگهداری آنها در ضرادخانه‌های دنیا، غوغا می‌کند و نمونه آن را در شهر هیروشیمای ژاپن دیدیم که با مردم چه کرد.

وی با بیان این‌که هر روز شاهد ساخت بمب‌های شیمیایی و میکروبی که از آن به سلاح کشتار جمعی تعبیر می‌شود، هستیم و نمونه آن را که صدام ملعون بر سر مردم حلبچه انداخت، عده‌ بسیاری از بین رفتند و عده‌ای هم تا عمر داشتند با مرگ دست و پنجه نرم کردند، نظاره کردیم، تصریح کرد: نیروی ایمان و مذهب کنترل کننده انسان طغیانگر است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بیان دلیل دوم برای آغاز رسالت پیامبران در منطقه خاورمیانه، ادامه داد: وقتی جایی مرکز تمدن می‌شوند، هرچند مادی هم باشد، عده‌ای از اطراف دنیا برای حل مشکلاتشان به آنجا می‌روند، بنابراین دین را از آنجا به نقاط مختلف دنیا به سوغات می‌برند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر از همگان خواست تا برای حل مشکلات خود و حل مشکلات مسلمانان جهان، دست به دامن قرآن و امام علی‌‌(ع) شوند و گفت: درهای توبه و استجابت دعا در این شب‌ها باز است.

گفتنی است، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه بحث تفسیر قرآن کریم خود در هیجدهمین روز از ماه مبارک رمضان به تفسیر آیات مربوط به قیام حضرت صالح‌‌(ع) و اصحاب الحجر پرداخت. /920/پ201/ص

ارسال نظرات