۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۸۵۱۴۳
حجت‌الاسلام پناهیان:

برخی ها در فتنه‌های آخرالزمان، از دجال هم بدتر عمل می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان، با اشاره به روایاتی، ملاک تشخیص و قضاوت در مورد افراد را حال فعلی آنان دانست و طلحه و زبیر را بهترین نمونه و مؤید برای نادرستی قضاوت نسبت به افراد بر مبنای سوابق آنان ذکر کرد و گفت: برخی ها در فتنه‌های آخرالزمان، از دجال هم بدتر عمل می‌کنند.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، از خطبای حوزه علمیه قم، یکشنبه‌شب در جمع شب زنده‌داران و عزاداران شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، با اشاره به فضیلت شب‌های قدر، بر ضرورت بهره گیری مؤمنان و مسلمانان از این فرصت جهت تذکیه نفس و زدودن زنگارها از قلب تاکید کرد و بیان داشت: در این شب بزرگ و بی نظیر، مقدرات انسان تعیین می‌شود و باید سعی کنیم از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم.

وی در ادامه سخنان خود، عاقبت به خیری را مهم ترین اصل در زندگی یک انسان دانست و با بیان اینکه هر کسی نگران عاقبت به خیری خود نباشد ایمانش ضعیف است گفت: مولای متقیان حضرت امیرمؤمنان(ع) تا لحظه آخر نگران عاقبت به خیری خود بودند و زمانی که ضربه ابن ملجم ملعون بر فرق مبارک ایشان وارد آمد، فرمودند به خدای کعبه رستگار شدم.

حجت الاسلام پناهیان، توجه به عاقبت به خیری را رمز نجات در فتنه های آخرالزمانی دانست و ابراز داشت: در فتنه های آخرالزمان، حتی انسان های خوب نیز دچار ریزش و سقوط می شوند و برخی از منتظران ظهور، تیغ به صورت آقا خواهند کشید.

وی اظهار داشت: بسیاری از افراد خوب‌ و حتی شیعیان نیز در فتنه‌های آخرالزمان از دین خود بر می‌گردند و طبق روایتی از امام معصوم(ع)، در فتنه‌های آخرالزمانی، برخی ها از دجال هم بدتر عمل می‌کنند.

این خطیب حوزه علمیه قم تصریح کرد: اوائل انقلاب اسلامی، اگر کسی نمی گفت اسلام خرافات است، ما خوشحال می شدیم و حتی برخی ها اگر کاندیدا می شدند به آنها رای می دادیم، در حال حاضر دارد کار به جایی می رسد که اگر کسانی دم از محبت اهل بیت(ع) هم بزنند، ایمان شان تضمین شده نیست که حتما عاقبت به خیر خواهند شد.

وی با اشاره به روایاتی، ملاک تشخیص افراد را حال فعلی آنان دانست و نه سوابق آنان، گفت: اگر هم کسی سابقه خوبی داشت و سقوط کرد، نباید تعجب کرد، مگر طلحه و زبیر در اسلام کم سابقه و خدمات داشتند، عاقبت شان چه شد؟

حجت الاسلام پناهیان، توجه به اهل بیت(ع) را مایه آرمش دل ها دانست و تاکید کرد: ممکن است یک نفر عمری در خدمت امام و پیرو معصوم(ع) باشد، اما سر آخر امام خود را به قتل می رساند، ما باید از خداوند تبارک و تعالی بخواهیم که دعاهای ما را مستجاب و عاقبت به خیرمان کند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات