۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۸۵۴۲۳
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

روز قدس، روز ابراز تنفر از اقدامات منافقانه نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس در حقیقت به معنای روز مقاومت در برابر استکبار جهانی و ابراز تنفر از حرکات و اقدامات منافقانه نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر نیز هست.
2/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد و با اشاره به ابعاد پیام امام راحل در این خصوص تاکید کرد: مساله فلسطین و مردم این کشور در واقع مساله ای جهانی است و اختصاص به یک ملت و کشور خاص ندارد.

وی با بیان اینکه دفاع از مظلوم اختصاص به یک قوم ندارد، روز قدس را روزی بین المللی برای اعتراض به جنایات اسرائیل غاصب عنوان و تاکید کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس از جهات مختلف قابل تحلیل و ارزیابی است و یکی از نکات بارز آن این است که نشان می دهد دفاع از مظلومان فلسطین اختصاص به قوم و گروه و کشور خاصی ندارد.

این استاد حوزه علمیه قم، اثبات اخوت و برادری امت اسلام را پیام دیگر راهپیمایی روز قدس عنوان کرد و ابراز داشت: این راهپیمایی که مبتکر آن امام راحل بود، امروز در سراسر جهان با شکوه خاصی برگزار می شود و به یک معنا صدور انقلاب اسلامی نیز هست.

وی با بیان اینکه دفاع از مظلوم از جمله شعارهای اساسی و کلیدی نظام اسلامی است ادامه داد: روز قدس در حقیقت به معنای روز مقاومت در برابر استکبار جهانی و ابراز تنفر از حرکات و اقدامات منافقانه نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر نیز هست.

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به انعکاس جهانی راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: افزون بر این جهت، راهپیمایی روز قدس، وحدت ملی و همبستگی ملت ایران را نیز می رساند و نمایانگر وحدت ملت در اهداف بلند و آرمان ها است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، خواستار حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جمعه شد و تصریح کرد: راهپیمایی روز قدس، بیانگر شعارهای اسلامی و دینی ما است که باید در برابر مستکبران شدید و سخت بود، اما در بین خود اتحاد و صفا داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه فردا مسلمانان در برابر استکبار و کفار یکپارچه فریاد هستند تصریح کرد: امت اسلامی امروز باید با درک شرایط حساس بین المللی در برابر صهیونیسم جهانی و استکبار، اهل مقاومت باشند و اتحاد خود را حفظ کنند .

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، اثبات شعار عدم جدایی دین از سیاست را نمود دیگر راهپیمایی روز جهانی قدس عنوان کرد و گفت: اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان روی مساله فلسطین و ضرورت حمایت از آنها و مقابله با رژیم غاصب تاکید می کنند، نشان می دهد که مسائل عبادی اسلام از مسائل سیاسی آن جدا نیست.

وی حضور آحاد مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس را وظیفه دینی و ملی دانست و با اشاره به سخنان برخی از بزرگان در این ارتباط خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله مشکینی تاکید داشت که هر گامی که در راهپیمایی روز قدس برداشته می شود، به ازای آن حسنه و ثواب نوشته می شود.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان تاکید کرد: امیدواریم جامعه و ملت ایران، همچون سال های گذشته با حضور یکپارچه و متحدانه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، اقتدار سیاسی خود را به جهانیان نشان دهند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات