۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۸۵۴۶۱
هیئت علمای اهل سنت عراق:

پیشنهاد مذاکره مستقیم و بدون شرط اسرائیل و فلسطین چراغ سبز آمریکا به جنایتهای اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ هیئت علمای اهل سنت عراق پیشنهاد وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکره مستقیم اسرائیل و فلسطین بدون هیچ قید و شرط را چراغ سبز آمریکا به جنایتهای اسرائیل توصیف کرد.
قدس
به گزارش خبرگزاری رسا، هیئت علمای و فرهنگیان اهل سنت عراق طی بیانیه ای، پیشنهاد هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکره مستقیم و بدون قید و شرط فلسطین و اسرائیل را عدم پایبندی باراک اوباما به وعده های پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این آمریکا عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است: آمریکا با این پیشنهاد می خواهد نظام صهیونیست را که به دلیل حمله به ناوگان آزادی و کشتار و زخمی کردن جمعی از فعالان حقوق بشر از کشورهای مختلف مورد خسم و غضب بین المللی قرار گرفته است سرپوش گذاشته و جهانیان را نسبت به جنایتهای این رژیم دور سازند.

علمای اهل سنت افزودند: پیشنهاد مذاکرات بدون قید و شرطی که آمریکا طرح کرد اعتراف کامل به جنایتهای اسرائیل از قبیل محاصره غزه، ادامه شهرک سازی، تخریب قدس، تغییر هویت اسلامی و عربی آن و ... است و چراغ سبزی برای ادامه جنایتهای اسرائیل به شمار می آید.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به نقشه های جدید دشمنان تصریح شده است: دشمنان برای گسیختن وحدت عربی و فلسطینی نقشه های فراوانی کشیده اند و دولت، حماس و همه گروههای مقاومت باید به وحدت متمسک شوند و در دام نقشه های آمریکا و همدستان رژیم صهیونیستی نیافتند و از کشورهای عربی و اسلامی نیز می خواهیم تا همدردی و همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کنند.

هیئت علمای اهل سنت خاطرنشان ساخت: فلسطینیها پیش از این نیز با پیشنهادهای اینچنینی مواجه شده بود و در همایشها و کنفرانسهای مختلف به آنان وعده تشکیل حکومت مستقل داده شد، لیکن سالها از این همایشها گذشت و وعده های داده شده محقق نشد./980/ج

ارسال نظرات