۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۸۵۶۶۰

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 15 مسجد محوری مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در شب های آخر ماه مبارک رمضان در 15 مسجد استان خبر داد.
اعتكاف
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گفت: مراسم معنوی اعتکاف در شب های آخر ماه مبارک رمضان در 15 مسجد استان برگزار می شود.

وی با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف در یکی از مسجد نمونه و منتخب هر یک از شهرهای استان با برنامه های باشکوهی به مدت سه شبانه روز برگزار خواهد شد، افزود: خوشبختانه برگزاری این مراسم معنوی در سال گذشته با استقبال بسیار خوبی روبه روبوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از تعداد مساجد محوری در استان از 15 به 20 باب خبر داد و بیان داشت: با توجه به افزایش این تعداد مساجد اعتبارات بیشتری سال آینده برای این مساجد در نظر گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان توجه به اهمیت اعتکاف، تأکید روایات نسبت به برگزاری این مراسم معنوی در دهه آخر ماه مبارک رمضان (حداقل سه شب) و استفاده بیشتر از این ماه پرفیض از جمله اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد.

وی با بیان این‌که تاکنون جلسات متعددی برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم معنوی اعتکاف در مازندران برگزار شده است، خاطرنشان کرد: فعال سازی ستاد شهرستانی، پوشش تبلیغاتی مناسب در شهرستانها، هماهنگی با ائمه جمعه و جماعات، تعیین حداقل یک مسجد برای برگزاری اعتکاف در هریک از شهرهای استان و هماهنگی برای نام  نویسی متقاضیان از اهم اقدامات انجام شده برای برگزاری باشکوه این مراسم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران  همچنین از تخصیص صد و 50 میلیون ریال اعتبار به 15 مسجد محوری استان خبر داد و گفت: این مقدار اعتبار با هدف برگزاری مناسب‌تر فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به منظور ترغیب بیشتر نسل جوان به این اماکن مقدس اختصاص یافته است./950/پ202/س
ارسال نظرات