۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۲:۳۲
کد خبر: ۸۵۷۲۲
امام جمعه قم:

رؤسای قوای جمهوری اسلامی انسان های متعهد و با تقوایی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، با بیان اینکه دنیا آرزوی داشتن مسؤولانی همچون مسؤولان ایران را دارد گفت: امروز رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، در دنیا نمونه و نظیر ندارد و رؤسای قوای جمهوری اسلامی انسان های متعهد و با تقوایی هستند و در هیچ کجای دنیا این گونه مسؤولانی وجود ندارند.
1/ حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، شنبه شب در هشتمین همایش جامعه ناصحین استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر را از جمله فرائض و ضروریات دین مبین اسلام دانست.

وی با بیان اینکه تلاش در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ستودنی است تاکید کرد: ناصحین امر به معروف و نهی از منکر در این راستا افزون بر اخلاص و تقوا باید از تجارب دیگران نیز استفاده کنند.

این استاد حوزه علمیه قم، احیای این فریضه الهی را رسالتی بزرگ خواند و با اشاره به ملزومات لازم برای این امر مهم گفت: برای احیای این دو فریضه الهی به معلومات و خودسازی نیاز مبرم است.

وی با اشاره به روایاتی تاکید کرد: اگر معلومات کافی در اختیار نداشته باشیم، ممکن است به خطا برویم، اگر تهذیب نفس نکنیم، کلام و بیان ما فاقد تاثیرگذاری لازم خواهد بود.

امام جمعه قم، تاکید کرد: برای تحقق و احیای این فریضه الهی، ابتدا باید در صدد تحقق نفس امر به معروف و نهی و نفی از منکر باشیم؛ ترک معروف و رواج منکر خطری بزرگ است که باید مراقب آن بود.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه اظهار داشت: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در دنیا نمونه و نظیر ندارد، ابرقدرت های جهانی از رییس جمهور ما می ترسند، رؤسای قوای جمهوری اسلامی انسان های متعهد و با تقوایی هستند و در هیچ کجای دنیا این گونه مسؤولانی وجود ندارند، دنیا آرزوی داشتن مسؤولانی همچون مسؤولان ایران را دارند.

امام جمعه موقت قم، در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به صورت سازمان یافته و تشکیلاتی صورت بگیرد ثمرات بهتری به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان با قدردانی از تلاش های ناصحان امر به معروف و نهی از منکر، خدمات و تلاش های آنان را قابل تحسین توصیف و تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود، اشرار بر ما مسلط خواهند شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات