۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۲:۳۴
کد خبر: ۸۵۷۲۳
رییس دانشگاه پیام نور قم:

روانشناسان غربی باید در برابر روانشناسی مکتب اسلام زانو بزنند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه پیام نور قم، با بیان اینکه تمام روانشناسان غربی باید در برابر روانشناسی مکتب اسلام زانو بزنند، مخاطب شناسی را یک اصل اساسی و مهم در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست.
حجت الاسلام کرمي  رضا علي کرمي رييس دانشگاه پيام نور قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا علی کرمی رییس دانشگاه پیام نور قم، شنبه شب در هشتمین همایش جامعه ناصحین استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر به تبیین راه های صحیح برخورد با مخاطب پرداخت.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه در این امر ارتباط بین دو فکر و عاطفه مطرح است نه دو شخص، اضافه کرد: همه انسان ها فطرتا دارای جنبه های معنوی هستند، ناصحان امر به معروف و نهی از منکر باید با برقراری شیوه های درست، این روح خدایی را در مخاطبان خود احیا کنند.

این استاد دانشگاه، با اشاره به مطالب روانشناسی در شیوه های جذب مخاطب خاطرنشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر، قبل از اینکه به رفتار شخص و مخاطب بیندیشند، باید عواطف او را لحاظ کنند، در صورت تحقق چنین مساله ای کار برای جذب مخاطب راحت خواهد شد.

وی گفت: در امر به معروف و نهی از منکر، مخاطب شناسی یک اصل اساسی و مهم است، ناصحان باید شیوه های ارتباط با جامعه به ویژه نسل جوان را تمرین کنند و آموزش ببینند.

حجت الاسلام کرمی تاکید کرد: برای برقراری ارتباط صحیح باید روش های اسلامی را بکار برد، رفع عایق، دفع مانع و ایجاد امنیت روانی برای مخاطب از جلمه این شیوه ها است که ناصحان امر به معروف و نهی از منکر باید به آن توجه کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تمام روانشناسان غرب باید در برابر روانشناسی مکتب اسلام زانو بزنند؛ متاسفانه ما این مبانی و روش ها را رها کرده و کنار گذاشته ایم و داروی درمان خود را در جایی دیگر جستجو می کنیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات