۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۸۵۷۹۲
امام جمعه خرمشهر:

منشأ بد حجابی توجه نداشتن به مقوله عفاف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر گفت: انسانی که عفت را در درون خود نهادینه کرده باشد این عفاف در پوشش و حجابش تجلی پیدا می کند.
حجاب و عفاف
حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ماه مبارک رمضان را فرصت بسیار مناسبی جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و اظهار داشت: روزه داری و کسب تقوا در ماه مبارک رمضان سبب ایجاد زمینه مناسب در فرد جهت نهادینه شدن گوهر عفت در وجودش فراهم می کند.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: روزه واقعی شخصیت انسان را رقم می زند و کسی که یک ماه از فرمان خدا اطاعت کرده می تواند ضرورت حجاب را به عنوان یک فرمان الهی بپذیرد.

حجت الاسلام موسوی افزود: انسان با تقوا هرگز با مقوله بدحجابی سرخوش نیست و کسانی که روزه در حجاب آنها تأثیر نگذاشته به این دلیل است که نتوانستند حقیقت روزه را درک کنند و از خودسازی در این ماه غفلت کردند.

وی عمل هر انسان را انعکاس و بازتابی از صفات و حالات روحی او دانست و خاطر نشان کرد: همان گونه که در بیماری های جسمی این حقیقت مشاهده می شود، در بیماری های روحی نیز چنین است و منشأ بیماری بی حجابی و بد حجابی افراد عدم برخورداری از گوهر عفت در درون آنها است.

امام جمعه خرمشهرادامه داد: انسانی که عفت را در درون خود نهادینه کرده باشد این عفاف در پوشش و حجابش تجلی پیدا می کند.

وی در پایان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان به دلیل گسترش تقوا در جامعه به خوبی می توان فرهنگ عفاف و حجاب را نهادینه کرد./945/پ202/س
ارسال نظرات