۱۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۸۵۹۰۲
بخش نخست/قدردانی آیت الله مصباح یزدی از توجه ویژه دولت به محرومان؛

کمک به فقرا از راه های مهم رشد اقتصادی در کشور است

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه ‌آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، با قدردانی از خدمات و اقدامات دولت در توجه به محرومان و رفع مشکلات آنان تاکید کرد: خداوند تبارک و تعالی توفیقات خادمان به محرومان جامعه را زیاد کند.
آيت الله محمد تقي مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه ‌آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، دوشنبه شب، در بیست و هفتمین شب از ماه مبارک رمضان، در ادامه سلسله مباحث تفسیر خطبه فدکیه، که با حضور طلاب، دانشجویان و دیگر اقشار مردمی در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، از تلاش ها و اقدامات دولت در رفع مشکلات محرومان و اقشار مستضعف قدردانی کرد و دوام توفیقات خادمان به محرومان را از درگاه ایزد تبارک خواستار شد.

وی همچنین تلاش های حجت الاسلام قرائتی در زمینه احیای نماز در مساجد و زکات در جامعه را ستود و خاطرنشان کرد: در سایه تبلیغات و فعالیت های این استاد حوزه علمیه، زکات دادن در بین کشاورزان رواج بیشتری پیدا کرده است و خود کشاورزان و دولت نیز به این موضوع توجه دارند و این مساله به نفع خودشان هم هست.

آیت الله مصباح یزدی در ادامه سخنان خود، کمک به فقرا را یکی از راه های مهم رشد اقتصادی دانست و تصریح کرد: این موضوع باعث می شود که قدرت خرید آنها نیز بالا برود، در این صورت نفع به تولید کنندگان نیز خواهد رسید.

وی ادامه داد: پیشرفت اقتصادی یک جامعه مرهون این است که مصرف کننده بتواند از تولیدات استفاده کند، اگر تولید زیاد شود، اما خریدار قدرت خرید نداشته باشد، این مساله نفعی برای تولید کننده نیز نخواهد داشت.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: همان کشورهای سرمایه داری هرچند برای فریب هم که شده راه هایی را درست می کنند که قدرت خرید مردم بالا برود و با پرداخت وام هایی به این مساله توجه می کنند.

وی با اشاره به بحران اقتصادی اخیر آمریکا بیان داشت: این بحران به این خاطر بود که وام های بلند مدتی به مردم داده شد و وقتی مردم نتوانستند اقساط آن را پس دهند، خانه های مردم را از آنها گرفتند.

آیت الله مصباح یزدی ابراز داشت: در اقتصاد جهانی وقتی سرمایه در اختیار کشورهای صنعتی است، تولیدات آن زیاد می شود، اما زمانی که مشتری قدرت خرید نداشته باشد، تحت عناوین مختلف به سایر کشورها وام می دهند تا کالاهایشان فروش برود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقتصاد اسلامی، یکی از فواید و ثمرات پرداخت زکات را ایجاد قدرت خرید برای محرومان دانست و گفت: از نظر علمی، نفس گردش پول در بین مردم باعث رشد اقتصادی می شود، انفاق نیز که در آموزه های دینی و اسلامی نسبت به آن تاکید ویژه ای شده است، چنین حکایتی دارد و باعث تحول اقتصادی می شود. /924/پ201/ج
ارسال نظرات