۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۸۵۹۵۲
امام جمعه اهر:

قرآن بهترین وسیله برای بصیرت و آگاهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلم حاجی زاده گفت: قرآن فقط برای استفاده در استخاره‌ها، مجالس ترحیم و یا سفره‌های عقد نیست بلکه کتابی توأم با برنامه‌های اجتماعی و فردی بوده و بهترین وسیله برای بصیرت و آگاهی است.
حجت الاسلام حاجي زاده امام جمعه اهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهر، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی امروز در جمع بسیجیان سپاه ناحیه اهر‌ اظهار داشت: سعادت امت اسلام در عمل به قرآن است و اگر از آموزه های قرآنی به عنوان راهنما در مقابله با ناتوی فرهنگی بهره مند شویم، پیروز میدان خواهیم بود.

وی‌ خاطر نشان کرد: قرآن فقط برای استفاده در استخاره‌ها، مجالس ترحیم و یا سفره‌های عقد نیست بلکه کتابی توأم با برنامه‌های اجتماعی و فردی بوده و بهترین وسیله برای بصیرت و آگاهی است.

امام جمعه اهر با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی ایران رویکرد به مفاهیم قرآنی در جامعه، به خصوص در میان جوانان افزایش یافته است، بر رعایت لحن و تجوید در قرائت قرآن تأکید کرد.

وی تدبر در مفاهیم قرآنی و عمل به برنامه های قرآن در زندگی را رمز تقویت معنویت و آموزه‌های دینی در جامعه برشمرد و اظهار داشت: وظیفه همگان و به خصوص بسیجیان در گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بسیار مهم و سنگین است.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با تاکید بر معنویت افزایی بسیجیان و ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی در بین بسیجیان تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم؛ فرهنگ قرآن و عترت در جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل شود و این عمل در گرو تعامل و همفکری و تلاش همگانی میسر است./935/پ202/ص
ارسال نظرات