۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۸۶۰۷۸

نماینده آیت الله سیستانی تهدیدات مطرح شده علیه قرآن در آمریکا را به شدت محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی تهدیدات صورت گرفته مبنی بر سوزاندن قرآن کریم توسط یکی از کشیشان آمریکا را به شدت محکوم کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني در كربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا در خطبه های نماز عید سعید فطر که روز گذشته در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به بیانیه حضرت آیت الله سیستانی درباره تهدید به سوزاندن قرآن کریم در آمریکا گفت: تهدید به سوزاندن قرآن کریم توسط یکی از کشیش‌های آمریکایی با وظیفه رهبران دینی و روش‌های فکری آنان مغایرت دارد و جناح‌های دینی در این کشور باید از عملی شدن این تهدید که در صورت وقوع دارای پیامدهای بسیار ناخوشایندی است جلوگیری کنند.

وی افزود: احترام به آرای دیگران نمی تواند بهانه ای برای اینگونه اقدامات زشت و ناپسند که توهین آشکار برای اعتقادات و مقدسات دیگران است باشد؛ زیرا به خشونت و نزاع و آشوب منجر خواهد شد.

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: آیت الله سیستانی همانگونه که این تهدید را به شدت محکوم می کند و خواستار عدم عملی شدن آن است از مسلمانان سراسر جهان می خواهد تا آرامش خود را حفظ کرده و از عملی که توهین به پیروان مسیحیت است خودداری نمایند.

نماینده آیت الله سیستانی به عقب نشینی این کشیش از تهدید خود اشاره کرد و اظهار داشت: این کشیش نیمه شب گذشته از تهدید خود عقب نشینی کرد؛ ولی باید بداند که ذکر مساله تجاوز به قرآن کریم امری غیرقابل بخشش است و تجاوز به این کتاب آسمانی که متعلق به بیش از یک میلیارد مسلمان است توهین بزرگی به مسلمانان و ارزشهای آنان به شمار می آید.

وی تاکید کرد: اینگونه برخورد با دیگران به هیچ وجه متمدنانه نیست و فایده ای جز نزاع و درگیری ندارد؛ بنابراین امیدوارم این گونه تهدیدات در کلیساها مطرح نشود و مسلمانان نیز عکس العملی از خود نشان ندهند./980/ص
ارسال نظرات