۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۸۶۱۰۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نباید به بهانه وحدت، شاخص ها و اصول را کنار گذاشت / مجلس خبرگان رهبری پشتوانه و مظهر اقتدار رهبری است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، این مجلس را پشتوانه رهبری و مظهر اقتدار ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: مجلس خبرگان باید مظهر خطی که نسبت به وحدت داده شده است باشد و وحدت را با تبیین این عناصر و معیارها تجلی دهد.
1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين 2/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت به وحدت حول مبانی و اصول انقلاب و اسلام تصریح کرد: مساله وحدت از جمله تاکیدات همیشگی امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه وحدت رمز اقتدار داخلی و بین المللی جمهوری اسلامی و همچنین عامل پیروزی و تدوام انقلاب بوده است تاکید کرد: وحدت در گفتار و بیانات امام راحل همواره وجود داشته است و سفارش حکیمانه مقام معظم رهبری، نیز تاکیدی دوباره و تذکری در این ارتباط است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: حفظ وحدت در حقیقت اعتصام به حبل الله است و در زمان ما نیز اعتصمام به حبل الله به این است که به اصول انقلاب اسلامی و شاخص های تعیین و ترسیم شده توسط امام راحل و مقام معظم رهبری توجه شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کرد: وحدت باید در حقیقت با سرمشق قرار دادن شاخص ها، اصول و با محوریت مقام معظم رهبری باشد و نباید با عنوان کردن وحدت کسانی که را جذب کنیم که در نقطه مقابله شاخص ها و اصول انقلاب اسلامی و آرمان و خط امام و رهبری قرار دارند.

این استاد حوزه علمیه قم، توجه به بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را شاخص دیگر وحدت بر مبنای اصول و مبانی دانست و ابراز داشت: گفتار امام این است که اگر استکبار جهانی، دشمنان، ضد انقلاب و افراد منحرف از اعمال و رفتار و سخنان ما شاد شد و برای ما کف زد ما باید به خود بیائیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ما نباید به عنوان وحدت در مقام این بر آئیم که کسانی را جذب کنیم که درست در نقطه مقابل این شاخص ها و اصول گام برمی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: در مقابل نباید تحت عنوان وحدت و به عنوان تلخیص، کسانی را که می شود در نظام با آنها همکاری داشت و آنها را همراه داشت ولو با درجات مختلف و کمتر، دفع شان کرد، بلکه باید بین حفظ معیارها و اصول و جذب حداکثری جمع کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاسیه خبرگان رهبری در روزهای 23 و 24 شهریورماه در تهران، این مجلس را پشتوانه و مظهر اقتدار رهبری توصیف و تصریح کرد: خبرگان باید مظهر خطی که نسبت به وحدت داده شده باشد و باید وحدت را با تبیین این عناصر و معیارها تجلی دهد.

وی، ولایت فقیه را اساس اقتدار نظام اسلامی دانست و بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری باید با تبیین معیارها و مشخص و روشن تر کردن شاخص ها و با تکیه روی ولایت فقیه، روی مقوله وحدت کار و تکیه کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، در پاسخ به سؤالی مبنی بر مواضع غیر شفاف برخی از مسؤولان و شخصیت های نظام، بیان داشت: آنچه برای اعضای خبرگان و دیگر افراد واضح است، این است که ما باید توجه کنیم هیچ گونه ابهامی در این شاخص ها وجود ندارد.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: شاخص ها در کلام رهبری مشخص و روشن است، مواضع شفاف و غیردوپهلو و بدون ابهام، آگاهی بخشی به افراد مختلف جامعه و مبهم سخن نگفتن، از جمله معیارهایی است که بسیار شفاف و روشن است.

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: در عین حال جمع بین حفظ وحدت و حفظ شاخص ها نیز نکته ای بسیار دقیق و ظریف است و نباید به بهانه یکی، دیگری را کنار گذاشت، وجه جمع این دو نیز در فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مشخص و واضح است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری که پشتوانه رهبری و مظهر اقتدار ولایت فقیه است، باید روی این چارچوب ها کار و حقایق را ابراز کند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات