۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۸۶۱۷۴
آیت الله مجتهد شبستری:

اعضای مجلس خبرگان رهبری در خصوص عدم مرزبندی شفاف برخی از افراد تذکر خواهند داد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در اجلاسیه ها راجع به مواضع غیر شفاف و عدم مرزبندی برخی از شخصیت ها تذکر داده و خواهند داد گفت: این مساله در اجلاسیه قبلی خبرگان رهبری نیز مطرح بود که آقایان باید مواضع شفاف داشته باشند و از دوپهلو سخن گفتن بپرهیزند.
 آيت الله شبستري آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
آیت الله مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وحدت باید بر مبنای اصول و ارزش های انقلاب اسلامی باشد، اظهار داشت: بیشتر سخنرانی ها و نطق های اجلاسیه آتی مجلس خبرگان رهبری در خصوص وحدت و لزوم تبعیت از مقام معظم رهبری خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با یادآوری فرازهایی از بیانات مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری بیان داشت: وحدت باید زیر چتر ولایت فقیه و با محوریت مقام عظمای ولایت باشد و طبیعی است که سخنرانی های اجلاسیه خبرگان رهبری نیز حول و حوش این مساله باشد.

وی با اشاره به درج برخی از مطالب و گمانه زنی های رسانه ای جهت پادرمیانی بعضی از شخصیت ها جهت ایجاد وحدت بیان داشت: کار عملی که از طریق خبرگان برای وحدت انجام شود، صورت نخواهد گرفت و صرفا تذکر، دعوت به وحدت و بیان کلیات خواهد بود.

آیت الله مجتهد شبستری ادامه داد: برخی از رسانه ها و جراید در این ارتباط مطالبی را نقل کرده و به آیت الله مهدوی کنی نسبت داده اند که بنده از آن بی اطلاعم و تنها اعضای خبرگان در اجلاسیه آتی کلیات را مطرح خواهند کرد.

عضو مجلس خبرگان در ادامه وحدت را امری ضروری و لازم برای کشور دانست و تاکید کرد: شرایط کنونی کشور و جامعه ایجاب می کند که وحدت در کشور به ویژه بین اصولگرایان شکل بگیرد.

امام جمعه تبریز بیان داشت: اصولگرایان نباید تلاش کنند که هر کدام فرقه و گروهی را درست کنند و بنده این کار را به هیچ وجه درست و صحیح نمی بینم؛ اصولگرایان باید زیر چتر ولایت فقیه با هم همدل و همسو باشند و در یک جهت حرکت کنند.

آیت الله مجتهد شبستری در پاسخ به سؤالی در خصوص عدم مرزبندی شفاف برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری با ساختارشکنان و فتنه گران و موضع خبرگان رهبری در این ارتباط تاکید کرد: این موضوع مساله ای است که نمایندگان خبرگان رهبری راجع به آن تذکر داده و خواهند داد، اما اینکه تا چه میزان مؤثر واقع شود بحث دیگری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا مجلس خبرگان در اجلاسیه آینده در این خصوص موضع گیری و یا تذکری خواهد داشت یا خیر؟ ابراز داشت: این مساله در اجلاسیه قبلی خبرگان رهبری نیز مطرح بود که آقایان باید مواضع شفاف داشته باشند و از دوپهلو سخن گفتن بپرهیزند.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: بازهم این احتمال وجود دارد که اعضای مجلس خبرگان دراین باره تذکراتی را بدهند، اما اینکه نتیجه عملی آن چه خواهد بود، از الان نمی توان راجع به آن نظر داد و پیش بینی کرد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات