۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۸۶۱۹۳
امام جمعه اندیمشک:

مسلمانان هرگز تسلیم حیله‌های استکبار جهانی نمی‌شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک گفت: مسلمانان هرگز تسلیم مثلث شوم زور و زر و تزویر غرب نمی شوند و در مقابل خواسته های نابجای آنان ایستادگی می کنند.
حجت الاسلام خدامي، امام جمعه انديمشک
حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از اندیمشک، با اشاره به اهانت اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم، از سوی کشیش مزدور آمریکایی اظهار داشت: در طول تاریخ همواره مستکبران با زور و زر و تزویر به جنگ با اهل حق شتافته اند که با مطالعه داستان های انبیای الهی مانند حضرت موسی(ع) می توان چنین مسأله ای را مشاهده کرد.

امام جمعه اندیمشک با بیان این که پیامبران الهی گاهی با کسانی روبرو بوده که محور زورگویی و قدرت بوده‌اند، ابراز داشت: پیامبران زمانی در مقابل خود عده ای را می دیدند که محور و اهرم ثروت و زر بوده اما هرگز از این موقعیت در راستای تقویت بنیان های اجتماعی بهره نمی بردند و زمانی دیگر نیز با فریب کارانی رو‌به رو بودند که از همه توان خود در جهت اغفال مردم سود می‌بردند که این جریان ها اضلاع مختلف مثلث زور و زر و تزویر را تشکیل می‌دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک مصداق بارز وجود این موضوعات را در دنیای کنونی، نظام های استکباری در رأس آنها آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب دانست و گفت: امروز استکبار جهانی با زور، تهدید، با زر تطمیع و با تزویر خود حقایق عالم را پنهان می کند و انسان ها را فریب می دهد.

استاد حوزه علمیه اندیمشک با بیان این که استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا تلاش دارد تا از وقایعی ساختگی مانند حادثه یازدهم سپتامبر استفاده های ابزاری کند، بیان داشت: با وجود آنکه دست دولت آمریکا در چنین واقعه ای آشکار بود، اما این دولت متجاوز، حادثه یازدهم سپتامبر را بهانه ای جهت تجاوز به ملت های مسلمان از جمله عراق و افغانستان کرد که بسیار جای تأمل و شگفتی داشت.

وی در ادامه افزود: این مسأله در حالی بود که بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران مسائل سیاسی به وجود دست های پنهان دولت آمریکا در حادثه یازدهم سپتامبر اذعان داشتند.

حجت الاسلام خدامی با اشاره به اظهارات واهی کشیش احمق و شهرت طلب آمریکایی در خصوص تعرض به مصحف شریف گفت: اقدام احمقانه این کشیش و حامیان او که دارای اهداف شیطانی و صهیونیستی هستند با جوشش و خروش مؤمنان سراسر عالم سرکوب خواهد شد.

امام جمعه اندیمشک در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن اهداف ظلم ستیزانه و عدالت خواهانه انقلاب شکوهمند اسلامی و یادآوری سیره امام راحل و مقام معظم رهبری از برخی مدیریت ها به دلیل عدم توجه به این مبانی انتقاد کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک افزود: متأسفانه گاهی مشاهده می شود به رغم آن‌که رهبر عظیم الشأن انقلاب، ساده زیست، رییس جمهور کشور، جهادی، اصول‌گرا و دولت خدوم و آماده برای خدمت رسانی به اقشار مختلف با رعایت عدالت محوری است، طعم این شیرینی ها به برخی نقاط و شهرستان ها نمی رسد.

این استاد حوزه علمیه با انتقاد از تبعیض های ناشی از سوی برخی مسؤولان ابراز داشت: متأسفانه افرادی که روزی در ستادهای انتخاباتی فعالیت داشته اند، اکنون از بسیاری از امکانات بهره مند، اما در مقابل جوانان لایق و با سواد که جویای کار و وام تسهیلات هستند از این امکانات محروم می شوند.

حجت الاسلام خدامی با بیان این که گاهی تغییر حقایق، خوی استکباری و حس برتری جویی که از ویژگی های استکبار جهانی است در قالب های کوچک‌تری در برخی مدیریت‌ها اتفاق می افتد، اظهار داشت: بر اساس منطق قرآن اگر کسی دارای حس برتری جویی در زمین باشد، افزون بر عدم عاقبت به خیری، مردم را به هلاکت خواهد انداخت.

وی در پایان تأکید کرد: اگر امکانات و فرصت هایی وجود دارد باید به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، جوانان باسواد و لایق و پابرهنگان به شکل یکسان توجه تا در نظام اسلامی از همه ظرفیت ها استفاده شود./945/پ202/س
ارسال نظرات