۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۸۶۳۴۲
قائم مقام مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان:

وحشت از اسلام گرایی در جهان علت حمله به قرآن است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اشاره به رشد اسلام گرایی در جهان و ضعف و درماندگی غرب در مواجهه با منطق قرآن، گفت: وحشت از اسلام گرایی در جهان علت حمله به قرآن است.
حجت الاسلام علي رضا باطني مسؤول دفتر رييس مركز مديريت حوزه علميه اصفهان
حجت الاسلام علیرضا باطنی قائم مقام مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به آیه نهم سوره اسرا، گفت: هدایت و تاثیر گذاری قرآن در جوامع بشری همواره عامل ایستادگی و مقاومت مردم مستضعف جهان دربرابر مستکبرین و زور گویان عالم و منشا استقلال طلبی و رهایی جوامع از یوق استعمار و استکبار بوده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس طبیعی است که دشمنان بشریت تخریب مبانی فکری و عقیدتی جهان اسلام را دستور کار قرار داده و این بار با رهبری آمریکا و صهیونیست ها نقشه حمله به کتاب مقدس مسلمانان را طراحی و به اجرا در آورند.

حجت الاسلام باطنی توطئه حمله به ارزشهای اسلامی در قالب طراحی کاریکاتور های موهن، مبارزه با حجاب زنان مسلمان و ایجاد محددیت در کشور های غربی برای آنها، انتشار های کتاب های ضد اسلام و حمله به کشورهای اسلامی به بهانه مبارزه با تروریسم را سناریوهایی برای مقابله با رشد اسلام گرایی در جهان دانست و افزود: توهین به قرآن آخرین تیر ترکش جهان استکبار برای مقابله با اسلام بود.

وی افزود: پرداختن به چنین حرکت های مذبوحانه ای نشان دهنده اوج ضعف و درماندگی استکبار و تهی بودن گفتمان آنها در مواجهه با منطق صریح و روشن قرآن است.

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: تکرار چنین رفتارهایی جز شدت اسلام خواهی و اسلام گرایی در قلب اروپا و آمریکا را در بر نخواهد داشت چرا که این حرکت های مذبوحانه جهانیان را به سمت اسلام و قرآن معطوف می کند و در مواجه با این کتاب آسمانی، مبانی روشن و صریح آن دل هر آزاده ای را مطیع و خاشع می سازد.

وی افزود: خوشبختانه در این مدت ملت های مسلمانان جهان با نشان دادن اعتراضات خود در قالب راهپیمایی و صدور اطلاعیه، غیرت دینی و همبستگی جهان اسلام در برابر جهان کفر را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام باطنی ابراز داشت: حوزه علمیه اصفهان نیز با صدور بیانیه و اطلاعیه این حرکت مذبوحانه را محکوم کرد و روز چهار شنبه نیز طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه اصفهان همپای اقشار مختلف جامعه، از مدارس خود به سمت میدان امام حسین (ع) راهپیمایی و انزجار و تنفر خود را به جهانیان نشان خواهند داد.


وی تصریح کرد: حرکت های زشت و ناپسند غرب در توهین به قرآن و مقدسات اسلامی باید طلاب و روحانیون و جامعه قرآن ما اعم از قرآن دوستان و قرآن پژوهان را در راستای برنامه ریزی های مدون تر برای رشد و گسترش نشر معارف قرآنی هماهنگ تر و منسجم تر نماید تا با حساسیت بیشتری این مسیر را ادامه دهند./965/ت302/ص
ارسال نظرات