۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۸۶۶۲۳
مدیر مؤسسه جوادالائمه مشهد:

توصیه مهم امام صادق ولایتمداری واقعی شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه جوادالائمه مشهد با بیان این‌که امام صادق(ع) در روایات بسیاری به مسأله ولایتمداری شیعیان تأکید کرده‌اند، اظهار داشت: اگر همه تفکرات و اندیشه ها بر محور ولایت باشد بخش مهمی از مشکلات جهان امروز رفع می‌شود.
علي اصغر تقوي
حجت الاسلام علی اصغر تقوی، مدیر مؤسسه جوادالائمه مشهد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به برخی از رویدادهای تاریخی که در زمان امام صادق(ع) اتفاق افتاده است، تصریح کرد: دوران امام صادق(ع) بسیار خاص و استثنایی بود و دشمن تحرکات بسیاری در آن دوران انجام می داد و خلفای آن زمان هر کدام موقعیت خاصی را ایجاد می کردند، اما امام صادق(ع) توانستند با کارهای علمی وفرهنگی دورانی طلایی و نوینی در مباحث علمی ایجاد کنند.

وی با بیان این‌که امام رضا(ع) از شیعیان خواسته های زیادی داشتند و یکی از آن ها خدمت رسانی به مردم است، اذعان داشت: از امام صادق(ع) روایات متعددی مبنی بر خدمت رسانی به مردم ذکر شده است.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به رویداد سیل در پاکستان بیان داشت: هنگامی که به قضیه سیل پاکستان نگاه می شود، ملاحظه می کنیم هنگامی که برای گوشه ای از جهان اسلام مشکلی ایجاد می شود ولی امر مسلمین جهان اشک می ریزد و اشک ایشان جهان اسلام را متحول می کند و این مسأله برگرفته از کلام و سفارش امام صادق(ع) به خدمت رسانی به مردم است.

مدیر مؤسسه جوادالائمه مشهد یکی دیگر از سفارشات امام صادق به شیعیان را ولایتمداری برشمرد و با بیان اینکه در روایات رسیده از امام صادق(ع) به این مسأله بسیار تأکید شده است، تصریح کرد: امروز نیاز جامعه به مسأله ولایتمداری مشهود و معلوم است و اگر همه حرکت ها، تفکرات و اندیشه ها در حوزه فردی و اجتماعی حول محور رهبری باشد، بخش عمده ای از مشکلات جهان امروز رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه انجام اعمال نیک و صفات حمیده یکی دیگر از انتظارات امام صادق(ع) است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه بشری به سبب ترویج بیش از حد بی بندوباری و فساد به اعمال نیک و خصلت های نیکو نیازمند است.

این استاد حوزه علمیه یکی دیگر از انتظارات امام صادق(ع) از شیعیان را حسابرسی روزانه ارزیابی کرد و گفت: حسابرسی در گفتار، کردار و تحرک های فکری و عقیدتی از مسائلی است که همواره مورد سفارش امام صادق(ع) بوده است.

وی با بیان این‌که امام صادق(ع) شیعیان را به دوری از گناه سفارش می‌کنند، تصریح کرد: امروز گناه جامعه را به ورطه نیستی و نابودی کشیده است، تا حدی که سایر ادیان و مذاهب به این می اندیشند که گناه و فساد را از جامعه برچینند و یا به حداقل برسانند.

حجت الاسلام تقوی یکی دیگر از سفارشات امام صادق به شیعیان را توجه به قرآن عنوان کرد و افزود: اهانت به قرآن بدین جهت است که جهان تشیع و جهان اسلام از مفاهیم و محتوای قرآن فاصله گرفته است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از انتظارات امام صادق(ع) که در لحظات پایانی زندگی خود بیان می‌کنند، توجه و اهمیت دادن به نماز و اعضای خانواده است.

این پژوهشگر حوزه علمیه با تأکید بر این‌که جامعه بشری باید توجه ویژه ای به خانواده داشته باشد، اذعان داشت: اگر توجه به خانواده در رکن، اصل و اساس زندگی قرار گیرد، به یقین برخی از مشکلات به صحنه اجتماع کشیده نمی‌شود./968/ت302/س
ارسال نظرات