۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۴
کد خبر: ۸۶۸۹۶
از سوی انجمن تعلیم و تربیت حوزه؛

نشست علمی «نظام ارزشیابی آموزشی سعی محور» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی«نظام ارزشیابی آموزشی سعی محور» با عنوان «سعی» شب گذشته، 14 مهرماه از سوی انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه در ساختمان انجمن های علمی حوزه برگزارشد.
نشست علمی «نظام ارزشیابی آموزشی سعی محور» برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در این نشست علمی که با حضور جمعی از طلاب و محققان حوزه برگزار شد، ویژگی ها و نتایج طرح نظام ارزشیابی آموزشی «سعی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام محمدجواد ربانی از محققان حوزه علمیه مشهد در این نشست علمی با اشاره به ویژگی های این نوع نظام آموزشی عنوان کرد: این نوع نظام برگرفته از قرآن و منطبق ترین روش به روش آموزشی سنتی و قدیم حوزه است.

وی تصریح کرد: استفاده از مولفه سرعت برای همه در هر علم به صورت مجزا برای هر محصل و استفاده از مولفه رقابت سالم برای هر فرد به صورت درونی و بیرونی از جمله ویژگی های این روش است.

وی ادامه داد: استفاده از مولفه عدالت حداکثری در تمامی زمینه ها و امتیازات و امکانات و عدم تقسیم بندی افراد به سه طیف استثنایی، متوسط و تیزهوش و مطابقت با قرآن و سنت و سیره معصومان(ع) و مدارس امام صادق و امام باقر(ع) از دیگر ویژگی های نظام ارزشیابی آموزشی سعی است.

این محقق حوزوی اظهارداشت: نظارت مستمر و لحظه ای، حذف معایب گذشته و استفاده حداکثری از استعدادها و توانایی های محصلان از دیگر ویژگی های این نوع نظام ارزشیابی است.

گفتنی است، در این نوع روش که به روش سعی محور معروف است، هر فردی را برای کاری ساخته اند و همه دارای نوعی کارکرد و خاصیت هستند و براساس کارنامه پیشرفت جهت دهی می شوند.

در این روش حتی کندآموزان احساس هویت کرده و هیچ فردی از بی عدالتی و یا کمبود استعدادهای خود رنج نمی برد و سعی می کند در جریانی کند حرکت کند که در آن استعداد بالقوه دارد.

همچنین این طرح به دلیل مراقبه و محاسبه روزانه و ساعتی باعث ایجاد انگیزه و دقت در استفاده از وقت خواهد شد و در نتیجه به صورت خودکار باعث استفاده مطلوب از لحظه به لحظه عمر و صرف کردن آن در مباحث علمی خواهد شد./925/پ202/ص
ارسال نظرات