۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۸۶۹۱۶
در آذربایجان شرقی؛

کرسی‌های آزاداندیشی وحدت حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی بر راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی پیراموش وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد.
احمد فرشبافيان، رئيس جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد فرشبافیان، رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، عصر روز گذشته در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب، یکی از گروه مطالعاتی تحول در علوم انسانی دانشگاه تبریز آغاز به کار کرده که بحث وحدت حوزه و دانشگاه را نه به صورت نمادین و سمیناری، بلکه با نگاهی عمیق و کارشناسانه به مطالبات رهبری پیگیری می‌کند.

وی بر راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی پیراموش وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها به صورت جلسه سخنرانی و نهایتا پرسش چند دانشجو برگزار می‌شود، در حالی‌که خواست رهبری از راه‌اندازی این کرسی‌ها تولید فکر و نقد نظرات جدید علمی است.

فرشبافیان تصریح کرد: پس از گذشت بیش از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بحث وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند از صورت نمادین بیرون آمده و به عنوان نظریه‌ای در کرسی های آزاداندیشی مطرح شود.

رییس سابق سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان شرقی ادامه داد: بایستی در مجامع حوزوی و دانشگاهی مطرح شود که آیا در این سال ها، حوزه دانشگاهی شده یا دانشگاه حوزوی شده و یا نتیجه ای دیگر را شاهد بوده ایم.

وی با تأکید بر این‌که در بسیاری از پروژه‌های جهاد دانشگاهی از جمله آغاز فعالیت پژوهشکده ژنتیک انسانی رویان بی‌نیاز از نظرات فقهی حوزویان نیستیم، گفت: تعامل نخبگان حوزه و دانشگاه در تولید علم و جنبش نرم‌افزاری اهمیت بسزایی دارد./935/پ202/س
ارسال نظرات