۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۸۷۰۱۹
امام جمعه سمنان:

فتوای اخیر رهبر معظم انقلاب سبب وحدت بیش از پیش شیعه و سنی شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سمنان فتوای اخیر رهبر معظم انقلاب درباره حرام بودن توهین به همسران پیامبر (ص) و نهادهای اهل سنت را مدبرانه و مایه وحدت بیش از پیش شیعه و سنی دانست.
حجت الاسلام و المسلمين شاهچراغي، نماينده ولي فقيه در استان سمنان
به گرازش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام و الملسمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان خطبه های این هفته نمازجمعه، فتوای اخیر رهبر معظم انقلاب درباره حرام بودن توهین به همسران پیامبر (ص) و نهادهای اهل سنت را مدبرانه و مایه وحدت بیش از پیش شیعه و سنی دانست.

وی افزود: اگر یک مفتی وهابی شیعه کشی را حلال و رهبر معظم انقلاب توهین به همسران پیامبر و نهاد های اهل سنت را حرام می داند به این علت است که مفتی وهابی نوکر امریکاست و رهبر معظم انقلاب نوکر امام زمان (عج) است.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به نام گذاری روزهای سالروز ولادت حضرت معصومه (ع) تا ولادت امام رضا (ع) به نام دهه کرامت اظهار داشت: دهه کرامت دهه ارزش ها و کلید کرامت تقوا است و بزرگترین مساله کرامت نیز ولایت است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی افزود: باید توجه داشت که حضرت معصومه (س) در راه کرامت و برای دیدن ولی و امام خود رهسپار سفر شد و در شهر قم وفات یافت اما ایشان تنها امامزاده ای است که زیارتنامه اش از امام معصوم رسیده و زیارتش بهشت را برفرد زائر واجب می کند.

امام جمعه سمنان با اشاره به نامگذاری سالروز ولادت حضرت معصومه (س) به نام روز دختران تصریح کرد: مهمترین ارزش ها و ملاک پیروی از حضرت معصومه حیا، عفت و حجاب است و مسائل مربوط به محرم ونامحرم نیز یک اصل قرآنی است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ولایت و ولایتمداری یک اصل هم در زندگی مومن محسوب می شود گفت: شرکت در نماز جمعه تمرین ولایتمداری است و توحید منهای ولایت توحید نیست.

وی همچنین نماز را مرز کفر و ایمان و تقوی را مرز انسان و حیوان دانست و افزود: از برکات تقوی جلوگیری از ورود انسان به دایره حیوانیت است./960/ پ202/س
ارسال نظرات