۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۸۷۰۸۱
حجت الاسلام خسرو پناه:

تبیین ابعاد شخصیتی شیخ جعفر شوشتری راهگشای زندگی جوانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های حوزه علمیه قم خواستار تبیین ابعاد شخصیتی شیخ جعفر شوشتری شد و گفت: تبیین ابعاد شخصیت‌های برجسته خوزستان می‌تواند سبب ایجاد انگیزه برای ادامه دادن راه و مسلک آنان از سوی جوانان شود.
حجت الاسلام و المسلمين خسروپناه
حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه، مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اندک بودن آثار مکتوب علامه شیخ جعفر شوشتری اظهار داشت: در همایش شیخ جعفر شوشتری باید در دو حوزه اندیشه و شخصیت و همچنین تبلیغ، ابعاد شخصیتی ایشان را در بررسی کنیم.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های حوزه علمیه قم، تدوین زیست نامه دوران و عصر زندگی، شخصیت اخلاقی، معارف و مقتل ایشان را از محورهای بررسی اندیشه و شخصیت شیخ جعفر شوشتری دانست و گفت: در بحث تبلیغ شیخ جعفر شوشتری، محورهای جامعه شناسی، روان شناسی، مردم شناسی، روش شناسی، سبک های تبلیغ و ویژگی های مبلغ موفق باید بررسی شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با ارائه پیشنهادی مبنی بر نوشتن مقالات به صورت میان رشته ای بیان داشت: در این روش با همکاری روان شناسان متدین و مبلغان موفق می توان مقالات بهتر و قابل توجهی را به قلم تحریر در آورد که در سایر زمینه های نیز می توان این چنین عمل کرد.

وی با تأکید بر این که بسیاری از مبلغان تبلیغ به رسالت، جامعه شناسی روانشناسی و شیوه های تبلیغ آشنایی ندارد، اذعان داشت: باید با بهره گیری از شخصیت هایی همچون شیخ جعفر شوشتری که متخصص در مسأله تبلیغ هستند، کتاب هایی در این زمینه تدوین تا مبلغان بتوانند با استفاده از آنها، گام های مؤثری در این زمینه بردارند.

امام جمعه موقت دزفول، مساجد را یکی از مراکز مهم تبلیغ دانست و ابراز داشت: اکنون مساجد یکی از مراکز تأثیرگذار در تبلیغ علوم اسلامی هستند؛ از این رو مساجدی که در عصر کنونی ساخته می شوند باید دارای مجموعه و کانون‌های فرهنگی بوده تا سبب جذب جوانان به مساجد شوند.

حجت الاسلام خسرو پناه با بیان این که دزفول و شوشتر مراکز پرورش دهنده عالم و اجتهاد بوده اند، خواستار تبیین پیشینه مذهبی و علمی شهرهایی مانند شوشتر و دزفول شد و بیان داشت: باید در همایش‌ها، نشست ها و اجلاسیه‌ها، معرفی از علمای شوشتر و دزفول انجام تا انگیزه ای جهت ادامه دادن راه و مسلک آنان در جوانان ایجاد شود./945/ت302/س
ارسال نظرات