۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۸۷۱۰۵
امام جمعه جلفا:

پرورش باورهای عقیدتی کودکان نیازمند تعامل سازنده اولیا و مربیان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جلفا با بیان این‌که پرورش باورهای عقیدتی کودک نیازمند تعامل سازنده اولیا و مربیان است، گفت: دشمنان در قالب برنامه‌های انیمیشن درصدد تسخیر ذهن کودکان مسلمان هستند.
پرورش باورهای عقیدتی کودکان نیازمند تعامل سازنده اولیا و مربیان است
حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت روز جهانی کودک ترتیب یافت، اظهار داشت: امروزه دشمنان حتی در قالب برنامه های انیمیشن درصدد تسخیر ذهن کودکان مسلمان برای رسیدن به اهداف خود است.

وی خاطر نشان کرد: امروز در جبهه جنگ نرم استکبار جهانی می خواهد با برنامه های ژبه ظاهر جذاب خود ارزش های مادی گرانه و ضد دین خود را در ذهن کودکان ما نهادینه کند.

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه کودکان ایرانی تصریح کرد: این وظیفه هنرمندان است که با ساختن برنامه‌هایی جذاب و با ماهیت دینی و در حول فرهنگ ایرانی اسلامی با این تهدید جدی مقابله کنند.

وی با بیان این‌که تربیت کودک و نوجوان در بعد عقیدتی دارای ظرافت های بسیاری است، گفت: حساسیت‌های جامعه مذهبی ایران در مورد شکل‌گیری شخصیت دینی کودک بر اهمیت و ظرافت این امر می افزاید.

حجت الاسلام انتظاری افزود: در سال‌های قبل از انقلاب به علت حاکمیت ارزش‌های ضد دینی در سیستم آموزشی مدارس تأثیر نامطلوب این نظام در امر بارور سازی اعتقادات کودکان بسیار مشاهده می شد و اندک مربیان دینی مدارس نیز به شدت زیر فشار بودند.

وی خاطر‌نشان کرد: با پیروزی انقلاب و حاکمیت ارزش‌های دینی بر جامعه شاهد بالندگی ارزش‌ها در مدارس و آثار آن در زندگی فردی و اجتماعی دانش آموزان بودیم، به گونه‌ای که فرزندان گاه به مربیان عقیدتی والدین کم اطلاع خود تبدیل می‌شدند.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: در سه دهه گذشته شاهد به وجود آمدن نوعی از فرهنگ تربیتی در کشور بوده ایم که با وجود محسنات خود دارای معایبی نیز بوده و در مواردی سبب اختلافات و دو گانگی‌ها در مباحث مذهبی شده است.

وی افزود: پرورش باورهای عقیدتی کودک نیازمند تعامل سازنده مربیان و والدین است و اگر دو نظام مدرسه و خانواده نتوانند در این مورد به نتیجه مشترکی برسند کودک برگترین قربانی این دو گانگی تربیتی خواهد بود.

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به برگزاری جلسات عقیدتی منظم و کلاسیک در مدارس گفت: کلاس های دینی، جلسات مشاوره، کلاس های پرورشی و نماز جماعت مدارس همگی این امکان را بوجود می آورد تا تربیت زیر بنائی کودک صورت گیرد.//۹۳۵/ت302/س
ارسال نظرات