۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۸۷۱۵۰
آیت الله طبرسی:

شناساندن ابعاد زندگی ائمه اطهار در هدایت‌گری جوانان مؤثر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: گرایش و هدایت‌گری جوانان به سیره زندگی ائمه طاهرین(ع) در گرو آشنایی آنان با امامان معصوم است.
آيت الله نورالله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در جمع اعضای ستاد برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا (ع) در ساری گفت: باید سعی کنیم جامعه ما سرشار از معنویت و ارزش‌های دینی و معنوی باشد و برای فراهم شدن چنین جامعه‌ای گسترش فرهنگ رضوی که همان گسترش فرهنگی نبوی و علوی است، ضروری است.

وی اظهار داشت: جشنواره رضوی متعلق به تک تک افراد جامعه است و همه مردم از ثمرات آن به صورت یکسان بهره‌مند هستند و امیدواریم نام همگان در دفتر خادمان فرهنگی امام رضا‌(ع) ثبت و ضبط شود.

آیت الله طبرسی افزود: این اتفاق در دهه کرامت و بلکه قبل از آن می تواتد فضایی معنوی در سراسر کشور ایجاد نماید، که این رویکرد نسبت به سایر فعالیت های فرهنگی و هنری در طول سال منحصر به فرد می باشد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره رضوی با هدف بالا بردن سطح آشنایی همگان با شخصیت، امامت و نحوه زندگانی علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شده که امید است فضای معنوی این جشنواره در جامعه طنین افکن شود.

امام جمعه ساری با بیان این که گرایش جوانان به سیره ائمه طاهرین(ع) در گرو آشنایی آنان با امامان معصوم است، افزود: مسؤولان فرهنگی جامعه با شناساندن ابعاد مختلف زندگانی گهربار اهل بیت‌(ع) در جذب جوانان به فرهنگ اسلامی تلاش کنند.

در ادامه سید علی اکبرطاهایی، استاندار مازندران گفت: محتوای این جشنواره سرمایه فوق‌العاده عظیم فکری، معرفتی و معنوی است که باید در قالب هنر، سروده‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها، بحث‌ها و مناظرات تلویزیونی و امثال این ها به زبان قابل فهم برای جامعه بشری تبیین شود. 

استاندار مازندران افزود: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) زمینه ای برای ارتقای هنر ناب و مذهبی است.

وی خاطرنشان کرد: دهه کرامت مقطع بسیار خوبی برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با معارف اسلامی و شیعی و به ویژه سیره حضرت رضا(ع) است، بنابراین باید از همه امکانات و توان موجود تمام بخش ها در جهت ارتقای کیفی و کمی برنامه ها استفاده کرد. 

استاندار مازندران اظهار داشت: با برگزاری جشن‌های باشکوه و هدفمند به طور یقین زمینه بسیار مناسبی برای جلب نشاط مردم و انجام کارهای فرهنگی و معنوی در عرصه کشورهای اسلامی فراهم خواهد شد. 

وی با اشاره به این که این گونه اقدامات به یقین ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی را در پی خواهد داشت، ادامه داد: با برپایی چنین همایش‌هایی می توان تا حدی شخصیت امام رضا‌(ع)را برای مردم تبین کرد.

استاندار مازندران در پایان گفت: جشنواره امام رضا(ع) در چندین دوره موفق برگزاری خود در مسیر تکامل در حرکت است./950/پ202/س
ارسال نظرات