۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۸۷۵۲۳

همایش سراسری علمی پژوهشی نماز در آموزه‌های رضوی در گیلان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش سراسری علمی پژوهشی نماز در آموزه های رضوی با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشت برگزار شد.
جشنواره نماز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، همایش سراسری علمی پژوهشی نماز در آموزه های رضوی، روز گذشته با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیای رشت برگزار شد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم  با اشاره به استقبال خوب از نخستین همایش نماز در آموزه های رضوی، بیان داشت: حضور شرکت کنندگان از سراسر کشور، نشان از تبلیغات گسترده این همایش دارد.

حجت الاسلام حمید پور عیسی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان این که نود اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 85 اثر به بخش داوری ارسال شده است.

وی داوران مسابقه را استادان علمی و حوزوی استان عنوان کرد و گفت: آثار برگزیده و برتر در قالب کتاب، مجموعه مقالات، بولتن الکترونیک و فصلنامه پژوهشی به چاپ می‌رسند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تجلی قرآن، سنت و عترت در نماز تاریخی عید فطر امام رضا(ع)، سنجش اثربخشی رسانه در نهادینه‌سازی فلسفه نماز از دیدگاه امام رضا(ع) با بهره‌گیری از الگوریتم و تأثیر آموزه‌های رضوی(ع) در ترویج و تعمیق نماز را از موضوع‌های برتر راه ‌یافته به این جشنواره اعلام کرد.

روح‌الله قهرمانی‌چابک، استاندار گیلان، نیز در ادامه این همایش نماز را بزرگ‌ترین سرمایه معنوی انسان عنوان کرد و اظهار داشت: کسانی که از این سرمایه بزرگ بهره گرفتند به بالاترین جایگاه در دنیا و آخرت رسیدند.

وی ادامه داد: با تحقیق و بررسی انجام شده در زندگی تمام بزرگان در طول تاریخ به اثبات رسیده است همه کسانی که الگو و سرآمد انسان‌ها بوده‌اند نماز را در اولویت برنامه‌های مهم زندگی خود قرار داده‌اند.

استاندار گیلان با توجه به اهمیت و نقش نماز در زندگی انسان‌ها، بر تبیین کارکردهای آن در ابعاد مختلف زندگی تأکید کرد و گفت: هنر بهترین و جذاب‌ترین ابزار برای تبیین این کارکرد است.

وی نماز را راهی اساسی برای شناخت خدا دانست و با بیان این که بیشترین بهره دنیا و آخرت برای عابدان و نمازگزاران است، ادامه داد: امام علی(ع) که معنای واقعی نماز است نماد اصلی شهادت در راه خدا است./950/پ202/س
ارسال نظرات