۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۸۷۵۵۴
رییس موسسه فقهی ائمه اطهار:

بالندگی حوزه در سفر رهبری به قم رقم خواهد خورد

خبرگزاری رسا ـ رییس موسسه فقهی ائمه اطهار (ع) مقام معظم رهبری را از دلسوز ترین و مطلع ترین افراد نسبت به مسایل حوزه های علمیه دانست و با اشاره به برکات و دستاوردهای سفر ایشان به شهر مقدس قم این سفر را نقطه عطفی برای آینده حوزه های علمیه عنوان کرد.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس موسسه فقهی ائمه اطهار (ع) پیش از ظهر چهارشنبه در درس خارج خود که در مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار شد با اشاره به روایتی تاکید کرد: کسی که متولی امری از امور مردم بشود و در این راستا عدالت را محور کار خود قرار دهد و باب خود را به روی مردم بگشاید و به امور آنها توجه و نظر کند یکی از حقوق چنین شخصیتی بر خدا این است که خدا او را از ترس در روز قیامت مصون می دارد و به آسانی او را داخل بهشت می کند.

وی با اشاره به رسالت های روحانیت و حوزه های علمیه کناره گیری روحانیت از جامعه را امری بر خلاف متون دینی عنوان کرد و گفت: اساس تشکیل حوزه های علمیه بر این است که انسان دنبال دین، احکام خدا باشد تا بتواند در بین اجتماع و مردم حضور یابد.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کناره گیری روحانیت از جامعه و عدم اعتنا به مسائل و مشکلات اجتماعی و توقعات و انتظارات مردم امری بر خلاف آموزه های دینی است و اگر کسی چنین مشیی داشته باشد به هیچ وجه صحیح نخواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: به برکت حوزه های علمیه مقدسه، انقلاب اسلامی به وجود آمد و از همین متون دینی احساس تکلیف برای بزرگان و روحانیت پدید آمد و انقلاب اسلامی محقق شد.

وی با بیان اینکه امروز کسی تردید ندارد انقلاب اسلامی محصول حوزه های علمیه و دین است خاطر نشان کرد: گروهی که باید در درجه اول انقلاب اسلامی را با تمام شئون آن مراقبت و هدایت و حمایت کنند روحانیت هستند و در جایی هم که ضعفی مشاهده کنند باید آن را اعلام کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: روحانیت باید تمام شئون انقلاب را با قوت و قدرت ادامه دهد و توطئه ها و تهدیدهای متوجه نظام اسلامی را بشناسد.

وی با بیان اینکه امروز توجه به حراست از انقلاب برای روحانیت اوجب از گذشته است گفت: امروز توطئه ها، تهدیدات و نقشه ها علیه جمهوری اسلامی گسترش بسیار زیادی پیدا کرده و دشمنان برای از بین بردن عقاید مردم و حفظ سیاسی آنان دست به هر کاری می زنند. روحانیت در چنین شرایطی وظیفه ای بسیار سنگین دارد و باید از انقلاب حراست کند.

رییس موسسه فقهی ائمه اطهار با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم خاطر نشان کرد: در آستانه تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم باید هر طلبه و هر فردی به این مساله توجه عمیق داشته باشد.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه امروز در شرایط بسیار حساسی قرار دارند ، به برکت انقلاب اسلامی ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه ها ایجاد شده و زمینه های رشد و بالندگی فراهم گردیده است.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: از سویی دیگر نقاط ضعف ، نقصان ، نگرانی ها و دغدغه هایی در همه شئون حوزه وجود دارد و دلسوزان حوزه نسبت به مسائل علمی حوزه دغدغه فراوان دارند.

وی تاکید کرد: حوزه باید بعد از گذشت سی سال از انقلاب اسلامی صدها مفسر ، فقیه آشنا به زمان و مسائل روز و صدها فیلسوف تحویل جامعه داده باشد اما متاسفانه این آرزو محقق نشده است و باید به آن اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه در خصوص حوزه های علمیه دغدغه های علمی و سیاسی وجود دارد نسبت به نقشه های دشمنان هشدار داد و گفت: افرادی در بیرون از کشور طمع دارند حوزه علمیه قم را در دراز مدت خاموش کنند افرادی هم در داخل کشور طمع هایی نسبت به حوزه دارند و می خواهند از حوزه برای مقاصد خود استفاده کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی مقام معظم رهبری را از مطلع ترین و دلسوز ترین افراد نسبت به مسائل حوزه دانست و تصریح کرد: به نظر من شخصیتی که در این شرایط پر اطلاع ترین افراد نسبت به مسائل حوزه و در ردیف دلسوزترین نسبت به مسائل حوزه است و با فکر و برنامه و تامل به دنبال طرح های روشن برای آینده حوزه های علمیه است شخص مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: باید در این سفر جمیع این جهات مطرح و نقاط مثبت حوزه بررسی و تقویت شود وهمچنین دغدغه های مراجع ، بزرگان و اساتید مطرح گردد.

آیت الله فاضل لنکرانی سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم را سفری پر خیر و برکت برای این شهر مذهبی و حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: بالندگی حوزه در این سفر رقم خواهد خورد و سفر حضرت آیت الله خامنه ای نقطه امید و عطفی برای آینده حوزه های علمیه خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم همانگونه که سفرهای گذشته مقام معظم رهبری برای شهر مقدس قم و حوزه های علمیه منشا برکت و آثار بوده است این سفر نیز حاوی دستاوردها و برکات بسیاری باشد و فضلا، طلاب و اساتید حضوری جدی و سرنوشت ساز در این سفر داشته باشند./ 924/پ202/ج
ارسال نظرات