۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۸۷۷۴۱
آیت الله مجتهد شبستری:

سفر احمدی‌نژاد به لبنان نشانگر تأثیرگذاری و نقش ایران اسلامی در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: بازتاب گسترده رسانه‌ای سفر رییس جمهور کشورمان به لبنان، نشان دهنده تأثیرگذاری و نقش ایران اسلامی در منطقه است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به سفر دکتر احمدی نژاد به لبنان اظهار داشت: بازتاب گسترده رسانه‌ای سفر رییس جمهور کشورمان به لبنان، نشان دهنده تأثیرگذاری و نقش ایران اسلامی در منطقه است.

وی با بیان این‌که غرب بر دیپلماسی قدرتمند ایران معترف است، گفت: سفر دکتر احمدی نژاد به لبنان نشان داده معادلات حاکم بر منطقه فراتر از تصورات نظام سلطه به ویژه آمریکا است.

امام جمعه تبریز مخاطب اصلی پیام سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به لبنان را اسرائیل غاصب و آمریکا دانست و ادامه داد: این سفر یکی از حساس‌ترین سفرهای رؤسای جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب بوده است.

آیت الله شبستری: استقبال بی نظیر مردم لبنان از دکتر احمدی نژاد، نشانگر نفوذ اندیشه انقلابی اسلامی ایران در میان ملل مسلمان و افزایش اقتدار ایران در منطقه است.

وی تقویت روحیه انقلابی و آزادگی مردم لبنان را یکی از مهم‌ترین ثمرات سفر دکتر احمدی‌نژاد دانست و گفت: این سفر مهم و تاریخی در شرایطی واقع شد که حامیان اسرائیل غاصب درصدد ممانعت از انجام این سفر بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربیجان شرقی خاطر‌نشان کرد: این سفر موجب تقویت روحیه وحدت احزاب و گروه‌های لبنان و امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین ایران و لبنان شد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: ترویج فرهنگ نماز سبب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی خواهد شد.

وی خواستار اهتمام بیشتر ادارات و نهادهای دولتی برگزاری نماز اول وقت و جماعت شد و گفت: ایجاد نشاط معنوی در مساجد سبب استقبال عموم جوانان از برنامه های فرهنگی و دینی این اماکن امن الهی خواهد شد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: بایستی نهایت تدبیر و دقت نطر برای کاهش اثرات تورمی ناشی از اجرای این قانون صورت گیرد.

آیت الله شبستری گفت: جریان‌های ضد انقلاب تلاش می‌کنند با گسترش شایعات میان مردم در خصوص اجرای این طرح و تحریم اقتصادی، فشار روانی در جامعه ایجاد کنند.

وی با تأکید بر قاطعیت و صلابت در برخورد با مفاسد اقتصادی خواستار مقابله با اخلالگران در روند اقتصادی کشور شد./935/پ202/س
ارسال نظرات