۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۸۸۰۳۴
مسؤول حوزه علمیه خراسان شمالی:

مقام علمی امام رضا برای نسل جوان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی، بر ضرورت شناخت مقام علمی و معرفتی امام رضا(ع) و تبیین آن برای نسل جوان تأکید کرد.
بارگاه ملكوتي امام هشتم شيعيان/امام رضا(ع)
حجت الاسلام مسعود قاسمی، مسؤول دفترنمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهارداشت: این امام همام به دلیل مناظرات علمی متعددی که با اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان داشتند، دارای شخصیت علمی هستند که می‌توان از این بعد شخصیتی حضرت در ترویج فرهنگ و معارف دینی استفاده کرد.

وی با بیان این که امام رضا‌(ع) یکی از حلقه‌ها امامت و ولایت است که همانند امامان دیگر و اجداد پاکش مسؤولیت ابلاغ و ترویج سنت پیامبر اکرم(ص) را بر عهده داشت، خاطرنشان کرد: آن حضرت در راه تفسیر و تبیین آیات قرآن تلاش گسترده کرد و برای رواج سنت پیغمبر تا آنجا پیش رفت که جانش را فدای این راه کرد.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر این که«‌آن کسی که نفسش را محاسبه کند، سود برده است و آن کسی که از محاسبه نفس غافل بماند زیان دیده است،» ابراز داشت: امام رضا مانند سایر امامان معصوم دانشمند‌ترین فرد زمانشان بودند و مردم برای حل مشکلات و مسائل دینی به ایشان مراجعه می‌کردند.

این مسؤول حوزوی تصریح کرد: افرادی که از ادیان دیگر هستند، کرامات وشفاعت آن حضرت شامل حال آنان شده است و این بیانگر این است که انسان‌ها اگر به خداوند اعتقاد داشته باشند و دوستدار کارهای نیک باشند، رحمت الهی شامل حال ایشان می‌شود و حال آن‌که مسلمانان با پذیرش دین اسلام و عمل به سیره ائمه اطهار(ع) از ویژگی خاصی برخوردار هستند و در نزد خداوند متعال از ارزش و مقام برتری برخوردارند.

مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی، همچنین درباره ویژگی‌های بندگی‌ خدا در بیانات امام رضا‌(ع) اظهار داشت‌: امام رضا‌(ع) بنده خوب خدا را دارای چهار خصلت از جمله خوشحال و شاکر‌بودن از انجام عمل خیر‌، استغفار بعد از عمل ناصواب‌، شاکر نعمت‌های خدادادی و عفو و گذشت‌کردن معرفی می‌کنند که همه اینها درس بزرگی برای ما در زندگی است./966/ت302/س


ارسال نظرات