۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۸۱۴۴
عضو خبرگان رهبری:

ترویج سیره اهل بیت در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی اثرگذار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: ترویج سیره و روش زندگانی اهل بیت، از وقوع بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، شب گذشته در مراسم جشن میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت ثامن الحجج(ع) در سالن صدرای تبریز اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های امروز جامعه نشات گرفته از بی توجهی به فرهنگ اهل بیت است.

وی با اشاره به سیره سیاسی امام رضا(ع) در دوران ولیعهدی خاطرنشان کرد: با وجود الگوهای ارزشمندی چون امام رضا(ع) نباید به دنبال الگوهای غلط و منحرف غربی در اداره جامعه رفت‌.

امام جمعه اردبیل ولایت مداری ملت را از برکات وجودی امام رضا(ع) در ایران دانست و تأکید کرد: باید امامان معصوم خود را خوب بشناسیم و ایشان را در حد شفای مریض، ادای قرض و مسائل مادی نخواهیم بلکه برای پیشرفت در امور معنوی از ایشان بهره بگیریم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر دشمنان تشیع در رویارویی با تشیع به صورت وصف‌ناپذیر و بی سابقه‌ای در حال فعالیت هستند، گفت: هم اکنون شیعیان از سوی دشمنان داخلی در جهان اسلام و دشمنان خارجی در حال ضربه هستند، بایستی روش مبارزه امام رضا(ع) با معاندان را الگوی خویش قرار دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این‌که ایرانیان میزبانان خوبی برای افکار و اندیشه های ائمه اطهار بوده اند، گفت: امام رضا(ع) تفکر اهل بیت را در ایران نهادینه کرده و زمینه را برای یک حرکت عظیم فکری و دینی برای تشیع فراهم کردند.

وی در پایان با تأکید بر بهره‌مندی از معارف اهل بیت در زندگنی گفت: زیارت همراه با معرفت قبور مطهر حضرت معصومه(س) و امام رضا‌(ع) سرآغاز تحول اخلاقی و الهی در انسان خواهد بود.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور خادمان حرم رضوی همراه بود، از برگزیدگان مسابقه زیر سایه خورشید تجلیل به‌عمل آمد./935/پ202/س
ارسال نظرات