۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۸۸۱۹۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

وحدت باید به طور ملموس و عملی از سه قوه شروع شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت وحدت در جامعه گفت:‌ وحدت باید به طور ملموس و عملی از قوای سه گانه کشور شروع شود.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم،‌ استقبال مردم، حوزویان، علما و روحانیان را از ایشان بسیار حماسی و باشکوه خواند.

وی با بیان اینکه استقبال حوزویان و علما نیز از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بسیار خوب بود ابراز داشت: جمع زیادی از علما،‌ اساتید و بزرگان حوزه برای استقبال از مقام معظم رهبری تشریف آورده بودند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد:‌ با توجه به خیل عظیم استقبال کنندگان و ابراز محبت و ارادت مردم به مقام معظم رهبری،‌ خودروی حامل ایشان ساعاتی را در خیابان های شهر قم متوقف شد و استقبال علما و بزرگان حوزه از رهبر انقلاب با ساعاتی تاخیر در ساعت یازده صبح در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر توطئه دشمنان برای جدایی دین از سیاست و ترویج اسلام منهای روحانیت ابراز داشت: ایشان در سخنرانی خود به نکته ای بسیار دقیق اشاره کردند و باید فرهنگ جامعه به این سمت برود که دین خود را از کسانی بگیرند که اهلیت و شایستگی آن را دارند.

این عضو جامعه مدرسین با اشاره به فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وظایف و ماموریت های حوزه های علمیه گفت:‌ بحث های بسیار زیادی در خصوص مسائل حوزه های علمیه است که باید در جلساتی که با رهبر انقلاب برگزار خواهد شد،‌ مطرح شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست با تاکید بر ضرورت رفع موانع فراروی تحول در حوزه های علمیه تصریح کرد: کرسی های نظریه پردازی، و برگزاری کرسی های نقد و مناظره نیز باید تقویت شوید و در گزینش ها نیز دقت بیشتری صورت گیرد و نوآوری به عنوان یک ارزش تلقی و مرز آن با بدعت مشخص شود.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت وحدت خواص،‌ عموم مردم و مسؤولان را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد:‌ وحدت باید به طور ملموس و عملی از خود قوا شروع شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست ادامه داد: مردم اگر احساس کنند بین مسؤولان وحدت و همدلی است می تواند تأثیرات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات