۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۸۸۲۳۳
امام جمعه آبادان:

استکبار برای انحراف مسأله موعودگرایی حقیقی به ترویج مکتب‌های کاذب روی آورده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان،اظهار داشت: هدف اصلی استکبار جهانی از ساختن مکتب‌های جعلی و بوجود آوردن فرقه های نو ظهور، دور کردن مردم از نقطه امید جهانی و منجی عالم بشریت است.
حجت الاسلام محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان
حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، وظیفه مبلغان دینی را شبهه زدایی فرهنگ ناب مهدوی عنوان کرد و اظهار داشت: مهدویت با دل و جان مردم مستضعف جهان آمیخته است اما تبلیغات سوء دشمن، گاهی سبب تأثیرات منفی بر قشری از جامعه داشته باشد که این اهمیت شبهه زدایی مبلغان از این فرهنگ ناب را می رساند.

امام جمعه آبادان افزود: هدف اصلی استکبار جهانی از ساختن مکتب های جعلی و بوجود آوردن فرقه های نو ظهور، دور کردن مردم از نقطه امید جهانی و منجی عالم بشریت است.

امام جمعه آبادان ادامه داد: دشمنان سعی می کنند که با سرمایه گذاری های کلان، شبهات بی شماری را در میان مسلمانان ایجاد کنند که البته با تأمل اندکی می توان به راحتی پاسخ آنان را داد و ثابت کرد که حق از آن مؤمنان است.

وی تبیین اصل مهدویت و انتقال نورانیت آن به مردم را حساس‌ترین وظیفه مبلغان دینی در برخورد با توطئه‌های دشمنان ضد اسلام دانست و گفت: روحانیان و مبلغان دینی با حرکت در مسیر صحیح مهدوی و به‌وسیله گفتمان‌های مهدوی، معرفی اسوه به مردم و با رفتار و منش مهدوی، فرهنگ انتظار و مهدویت را به دیگران منتقل کنند.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی تصریح کرد: اعتقاد به منجی عالم بشریت فقط مختص شیعیان و مسلمانان نیست بلکه صاحبان تمام ادیان، مکاتب آسمانی و آزادی خواهان منتظر وعده الهی هستند و رهبران دینی در همه ادیان می توانند نقش مؤثری در فراهم کردن ظهور ایفا کرده و در راستای تشکیل جامعه برین فرهنگ‌سازی کنند.

وی افزود: از آنجا که روحانیت مبلغ آموزه‌های آسمانی هستند و در احیای دل‌ها و زنده کردن ارزش‌های والای مکتب ائمه اطهار(ع) گام برمی دارند، می توانند نقش چشمگیری در ترویج فرهنگ مهدویت داشته باشند.

امام جمعه آبادان در پایان سخنان خود انقلاب اسلامی ایران را نمادی از انقلاب جهانی حضرت مهدی موعود‌(عج) خواند و یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران در تحولات معنوی، اقتصادی، اجتماعی و ایستادگی در برابر استکبار جهانی، زیر ساختی از انقلاب مهدوی است./945/ت302/س
ارسال نظرات