۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۸۸۲۸۱
مسؤول نمایندگی وزارت امور خارجه در قم:

غربی‌ها تحلیل درستی در خصوص انقلاب اسلامی ندارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی وزارت امور خارجه در قم، تحلیل ها و تصورات غربی ها در خصوص جمهوری اسلامی ایران را نادرست خواند.
غربی‌ها تحلیل درستی در خصوص انقلاب اسلامی ندارند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید مکارم مسؤول نمایندگی وزارت امور خارجه در قم، روز چهارشنبه در بازدید شماری از نمایندگان پارلمان آلمان و نمایندگان احزاب این کشور از مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به موقعیت و جایگاه ویژه این شهر مذهبی، تصریح کرد: متاسفانه کشورهای غربی تحلیل درستی از انقلاب اسلامی و حتی تحولات خاورمیانه را هم ندارند.

وی بیان داشت: با وجود ارتباط نزدیک شاه ایران با آمریکا، سیاستمداران و دولتمردان این کشور هیچ گاه نتوانستند وقوع انقلاب اسلامی ایران را پیش بینی کنند.

مکارم ادامه داد: در حال حاضر نیز آمریکا تصویر درستی از انقلاب اسلامی و فرهنگ حاکم بر جمهوری اسلامی ندارد.

وی بیان داشت: شخصیت های هر کشوری که می خواهند از جمهوری اسلامی ایران تحلیل درست و واقعی داشته باشند، باید شهر مقدس قم را به خوبی بشناسند.

مکارم افزود: شهر مقدس قم خاستگاه و محل شروع انقلاب اسلامی بود، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز در مکتب قم پرورش یافت و مقام معظم رهبری نیز در حوزه های علمیه تلمذ کرده و تربیت یافته اند.

مسؤول نمایندگی وزارت امور خارجه در قم خاطرنشان کرد: هر محقق و دانشجوی خارجی که تمایل داشته باشد به قم سفر کند ما می توانیم مقدمات این کار را انجام دهیم تا از نزدیک در جریان فعالیت ها و اقدامات مراکز علمی و فرهنگی و پژوهشی این شهر قرار گیرد.

مکارم همچنین در ادامه به تشریح برنامه های هیات آلمانی در سفر به قم پرداخت و بیان داشت: دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی، بازدید از دانشگاه اسلامی مذاهب، بازدید از جامعه المصطفی العالمیه و بازدید از کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی از مهم ترین برنامه های این هیات آلمانی در سفر به شهر مقدس قم است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات