۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۸۸۶۲۲
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان:

طرح معراج پل ارتباطی روحانیت با دانش آموزان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با مهم ارزیابی کردن طرح معراج در مدارس استان، گفت: این طرح پل ارتباطی روحانیت با دانش آموزان است.
رحمن فلاحي، مدير کل آموزش و پرورش خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، رحمن فلاحی، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح معراج خوزستان، با اشاره به تأثیر گذاری این طرح، گفت: از آرزو های دیرینه ما برگزاری چنین نشست‌هایی بین حوزه علمیه و آ‌موزش وپرورش بوده است که این مهم اکنون محقق شده است.

فلاحی با تاکید بر این‌که تاکنون حضور مبلغان در مدارس آموزش و پرورش در حد اقامه نماز و پرسش و پاسخ بود، تصریح کرد: خلأ ارتباط مناسب و نزدیک آموزش و پرورش و حوزه علمیه همواره احساس می شد.
 
وی ادامه داد: به همین منظور در سال گذشته طرح بصیرت اجرا شد که از نتایج مثبتی برخوردار بود، این طرح پل ارتباطی میان روحانیت و نوجوانان مدارس است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به این که طرح معراج در سفر سوم هیأت دولت به خوزستان به تصویب رسید، اضافه کرد: مقرر شد روزانه روحانیان ساعتی را در مدارس حضور یابد و در جلسات پاسخ‌گویی به شبهات، جلسات شورای دانش‌آموزی و معلمان حضور یابند.

فلاحی افزود: از برکات اجرای طرح برقراری ارتباط بین نسل جوان و روحانیت است که در اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای طرح بصیرت اداره آموزش و پرورش نیز مؤثر خواهد بود.

وی با بیان این که در راستای تقویت این طرح، 145 واحد راهنمایی و دبیرستان در اهواز زیر پوشش قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: 20 واحد آموزشی شبانه‌روزی نیز در سطح استان زیر پوشش قرار می‌گیرند که امیدواریم با حضور به موقع روحانیان در مدارس در جلسات مختلف حضور خواهند یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این که این طرح که به عنوان طرح ابتکاری مد نظر قرار داده شده است، تأکید کرد: از مسؤولان می خواهیم این طرح با ویژگی‌ خاصی در مدارس مورد توجه قرار گیرد./945/پ202/الف
ارسال نظرات