۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۸۸۶۹۸

مستند علامه سعید العلما و آیت‌الله کوهستانی تولید می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری مازندران، از تولید فیلم مستند «‌علامه سعید العلما» و «آیت‌الله کوهستانی» تا پایان امسال خبر داد.
آرشيو
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، عزیزالله محمدپور، رییس حوزه هنری مازندران، امروز در جمع خبرنگاران، از تولید فیلم مستند «علامه سعید العلما» و «آیت‌الله کوهستانی» تا پایان امسال در این مجموعه هنری خبرداد.

وی با بیان این که در حال حاضر تولید مستند علامه سعید العلما و آیت الله کوهستانی در مرحله پژوهش است، افزود: تولید مستند این عالمان دینی استان مازندران یکی از مهم ترین برنامه های این اداره کل است.

محمد پور با اشاره به انعقاد قرار دادهایی در حوزه چاپ و تولید کتاب با موضوعات هفته دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و ادبیات بومی و دینی، افزود: حوزه هنری مازندران درنظر دارد در بخش مسابقه ششمین جشنواره فیلم کوتاه وارش سه فیلم با موضوعات دینی، بومی و دفاع مقدس مازندران را انتخاب کرده و به این سه فیلم جایزه اهدا کند. 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که حوزه هنری مازندران در نظر دارد جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی طنز و سوگواره شعر و خیمه‌های سوخته با موضوع فجر و عاشورا را در مازندران اجرا کند، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود بودجه قادر به حمایت از جشنواره فیلم کوتاه وارش نیستیم.

رییس حوزه هنری مازندران، تصریح کرد: با توجه به این که رویکرد دولت رویکرد فرهنگی است در سال جاری بودجه حوزه هنری مازندران حدود صد درصد افزایش داشته است که با توجه به حجم کاری حوزه هنری مازندران این بودجه‌ها پاسخگو نیست.

محمد پور‌ ساخت نه فیلم داستانی، مستند و انیمیشن، تولید و چاپ سه جلد کتاب که تا پایان امسال، برگزاری کارگاه‌های هنری، برگزاری جشنواره عکس فجر و عاشورا، برگزاری جشنواره شعر، داستان آسمان سبز، نقد کتاب داستانی و شعر، حمایت برای خرید آثار هنرمندان، برگزاری نمایشگاه عکس هنرهای تجسمی به صورت مداوم را از برنامه‌های اجرا شده حوزه هنری مازندران برشمرد./950/پ202/الف
ارسال نظرات