۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۸۸۷۵۷
امام جمعه اهر:

مأیوس کردن امام راحل از ادامه مبارزه هدف دشمن در ترور مصطفی خمینی بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به شهادت سید مصطفی خمینی گفت: مأیوس کردن امام راحل از ادامه مبارزه و نیز حذف یک نیروی کلیدی از مبارزات ضد شاهنشاهی محور به شهادت‌رساندن فرزند ارشد امام بوده که هر دو هدف با توجه به شخصیت امام و مبانی انقلاب مردمی با شکست روبه‌رو شد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
حجت الاسلام علی حاجی زاده، امام جمعه اهر دانشگاه های تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به سالروز شهادت حاج سید مصطفی خمینی اظهار داشت: شخصیت ممتاز علمی و سیاسی فرزند ارشد امام خمینی سبب حسادت دشمنان داخلی و خارجی شده بود.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: به جرأت می‌توان گفت که بسیاری از افراد به ظاهر دوست از شهادت این عالم مبارز مسرور شدند؛ چون تأثیر وی در قطع دست برخی مزدوران نفوذ یافته به بدنه مبارزات مردمی شگرف بود.

وی به هوشیاری سیاسی شهید مصطفی خمینی اشاره و تأکید کرد: متأسفانه نظام شاهنشاهی در تشخیص خود درست عمل کرد و کسی را به شهادت رساند که از ذخایر سیاسی برای جهان اسلام بود.

امام جمعه اهر گفت: شهادت حاج سید مصطفی خمینی فرزند امام خمینی(ره) دارای تبعات بلند مدتی در جهان اسلام بود و اگر وی، صرف نظر از نسبت خود با امام در تحولات انقلاب حضور داشت ایران اسلامی متحمل نفوذ عناصر معاندی که بعدها خود را نشان دادند نمی‌شد.

وی به درایت امام در برخورد با شهادت مصطفی خمینی اشاره کرد و گفت: هر چند ضایعه شهادت وی با پدر بزرگوارشان بسیار دردناک بود؛ اما این موضوع از سوی امام با سیاست خاصی مورد توجه قرار ایشان با صیر الهی با این مسئله بخورد کردند.

حجت الاسلام حاجی زاده به چگونگی به شهادت رساندن فرزند ارشد امام اشاره کرد و گفت: رژیم هیچ‌گاه جرأت ترور عملی را به خود نداد، بلکه به وسیله زهری کشنده و آن هم به صورت غیر مستقیم مبادرت به این کار کرد و یه هیچ وجه مسؤولیت این جنایت را به عهده نگرفت.

وی با بیان این‌که رژیم شاه از ترور فرزند امام راحل دو هدف عمده را تعقیب می‌کرد، تأکید کرد: مأیوس ساختن امام از ادامه مبارزه و نیز حذف یک نیروی کلیدی از مبارزات ضد شاهنشاهی محور این اهداف بودند که هر دو هدف با توجه به شخصیت امام و مبانی انقلاب مردمی با شکست روبه‌رو شد.

عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی گفت: بر اساس تحلیل‌های خود عناصر رژیم شاه شهادت شهادت آیت الله حاج سید مصطفی نه تنها سبب کند شدن روند انقلاب نشد بلکه موجب تسریع در روند آن نیز شد./935/پ202/س
ارسال نظرات