۰۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۸۹۰۲۱
امام جمعه اردبیل:

دیدارهای مراجع با رهبر انقلاب، نشان از پیوند ناگسستنی مرجعیت و رهبری بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به استقبال پرشور مردم از حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کرد: دیدارهای متعدد مراجع، علما و فضلای حوزه علمیه قم نیز نشان داد که پیوند مردم، مراجع و رهبری ناگسستنی است.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه‌ های نماز جمعه به تشریح دلایل و ضرورت های طرح هدفمند کردن یارانه ها در کشور پراخت.

وی با بیان این که در شرایط کنونی مرفهین جامعه بیشترین استفاده و بهره را از یارانه ها می برند، گفت: طبق آمارهای رسمی از این صد و ده هزار میلیارد تومان یارانه پرداختی، هفتاد درصد را قشر مرفه و تنها سی درصد را قشر آسیب پذیر جامعه مصرف می‌ کنند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که عدالت در توزیع یارانه ها رعایت نمی شود، گفت: آیا شایسته است که افراد پول دار جامعه برای جراحی زیبایی سر و صورت خود و یا تأمین غذای سگ و گربه خود پول یارانه‌ها را مصرف کنند، در حالی که بخشی از جامعه به علت فقر مطلق حتی قادر به تامین نان شب خود نیز نباشند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به تذکرات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اجری صحیح طرح هدفمندی یارانه ها خاطر نشان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرموده ‌اند؛ باید در این حرکت دوراندیشی لازم مدنظر باشد، چنانکه مجلس اجرای این طرح را در فاصله زمانی پنج سال تدبیر کرد، از این رو دولت وظیفه دارد در آن فاصله زمانی مراقب وضعیت معیشتی اقشار ضعیف جامعه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به مخالفت رسانه های مغرض خارجی و غربی با اجرای این طرح گفت: حذف کامل یارانه‌ها شایعه است، متأسفانه کار به جایی رسیده که برخی معاندان با تلفن کردن به منازل مردم نوعی هراس و بدبینی ایجاد می‌کنند.

وی خواستار کنترل قیمت ها و تورم در شرایط فعلی کشور شد و گفت: اگر اجرای این طرح به همین روال پیش رود، مردم نسبت به هدفمندی یارانه ها بدبین خواهند شد.

خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رهبر فرزانه انقلاب به شهر مقدس قم اظهار داشت: این سفر با برکت و معنوی بسیاری از توطئه های فتنه گران داخلی و خارجی را خنثی کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به استقبال پرشور مردم از حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کرد: دیدارهای متعدد مراجع، علما و فضلای حوزه علمیه قم نیز نشان داد که پیوند مردم، مراجع و رهبری ناگسستنی است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز سیزده آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به تعبیر امام راحل انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول بود./۹۳۵/پ201/الف
ارسال نظرات