۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۸۹۲۰۹
در تبریز؛

مراسم بزرگداشت آیت الله قاضی طباطبایی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد شهادت اولین شهید محراب آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی(ره) در مسجد مقبره تبریز برگزار شد.
شهيد آيت الله قاضي طباطبايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سی و یکمین سالگرد شهادت آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی،‌ اولین شهید محراب انقلاب اسلامی، مراسم بزرگداشتی از سوی بیت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان، احمدعلیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مسجد مقبره تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، یکی از وعاظ تبریز در سخنانی با تأکید بر این‌که علما و حوزه های علمیه حافظ اسلام ناب محدی هستند، اظهار داشت: دشمنان در طول تاریخ همواره درصدد تحریف و بدعت در دین بوده‌اند، اما علمای مجاهدی چون قاضی طباطبایی به مقابله با اهداف شوم آنان برخاسته‌اند.

وی ادامه داد: ائمه اطهار رجوع به علما را در دوران غیبت برای رفع شبهات و دریافت شریعت نبوی سفارش کرده اند، چراکه علما همواره از جان و هستی خود برای قوام و دوام ارزش های اسلامی گذشته اند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که تنها سخن شهید آیت الله قاضی طباطبایی برقراری حکومت عدل الهی بود، گفت: امروز در سایه آن همه تبعیدها، شکنجه ها و زندان هایی که علما در دوران رژیم پهلوی متحمل شدند، در تمام عرصه ها خودکفا شده ایم.

این واعظ شهر تبریز در ادامه با تشریح تالیفات، آثار، تقریرات و اجازات اجتهاد و نقل حدیث شهید آیت الله قاضی طباطبایی خاطر نشان کرد: آثار آن عالم مجاهد نشان از فقاهت و عمق بینش ایشان نسبت به مبانی دینی بوده است.

وی با بیان این‌که آیت الله قاضی طباطبایی اولین شخصیتی بود که به همراهی امام راحل در نهضت انقلاب اسلامی در آذربایجان برخاست، تصریح کرد: رسالت امروز ما در ادامه راه شهید قاضی طباطبایی، پیروی و تبعیت از ولایت فقیه است.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: اگر خواهان تداوم عزت، شرف و وحدت ملی و دینی برای تعالی هستیم، بایستی تابع محض ولایت بوده و رهبری را تنها نگذاریم.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم که با حضور حضرات آیات مجتهدشبستری و آل هاشم و همچنین علما، مسؤولان و ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی همراه بود، نرم افزار چند رسانه ای زندگی نامه و آثار شهید آیت الله قاضی طباطبایی توزیع شد./935/پ202/س
ارسال نظرات