۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۸۹۲۶۷

همایش گوهر حجاب و عفاف در پارس‌آباد برگزار شد

خبرگزاری رسا - همایش گوهر حجاب و عفاف با حضور طلاب حوزه علمیه خواهران و دانشجویان بسیجی در پارس آباد برگزار شد.
همايش گوهر حجاب و عفاف در پارس آباد
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، خانم محرمی از اساتید حوزه علمیه خواهران در این همایش گفت: اسلام، حجاب را از مصادیق مهمّ تحقق امنیّت اجتماعى در جامعه معرّفى کرده است و چالش‏ها، زمینه‏‌ها و راهبردهاى بسیار مهمّى را براى شکوفایى ذهن نواندیش افراد جامعه در این مورد تبیین نموده است.

وی پوشش و حجاب را به صورتی که زیبایی ها و زینت زن را بپوشاند و او را از چشم چرانی مردم هرزه و آلودگان به شهوت حیوانی و حالات شیطانی حفظ کند، دستوری قرآنی، قانونی الهی، تکلیفی انسانی و برنامه ای اخلاقی دانست.

محرمی ادامه داد: زن با عنصر حجاب اسلامى، نه تنها به تهذیب، تزکیه نفس و ملکات نفسانى پرداخته و قرب الهى را فراهم می‏سازد، بلکه باعث گسترش روزافزون امنیّت اجتماعى و ایجاد زمینه‏اى جهت رشد معنوى مردان مى‏گردد.

وی گفت : بهترین نوع حجاب و پوشش اسلامی،چادر است ، همان چادری که یادگار منبع عصمت و عفتی همچون فاطمه زهرا(س)است.

محرمی افزود : گوهر گرانبها و زیبا و پرقیمتی چون زن، وقتی در صندوق الهی «حجاب» قرار داشته باشد،از دستبرد دزدان و غارتگران و آلودگان به معصیت و گناه در امان خواهد بود.

وی در ادامه با استناد به آیه 59 سوره احزاب خطاب به بانوان طلبه گفت: حجاب معرف شخصیت شماست، در واقع اعلام می کنید که من یک زن اصیل آزاده باشخصیتی هستم که برای خودم و ارزش وجودی خودم به وسیله حجاب، حریمی را ایجاد نمودم که به کسی اجازه نمی دهم به من نگاه آلوده داشته باشد و من با حجاب خود جواب کوبنده ای به نامحرمان و بیگانگان داده ام./935/د102/س
ارسال نظرات