۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۸۹۵۶۱

جشنواره بزرگ ‌قرآنی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ با اشاره به برگزاری جشنواره ملی قرذآنی در خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی از ظرفیت‌های ویژه‌ای در امور قرآنی برخوردار است.
جشنواره بزرگ ‌قرآنی در خراسان شمالی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری رسا از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی حجت الاسلام محمدی ، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی و رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی، ‌13 آبان‌ در نشست هم اندیشی مدیران و مؤوسسات قرآنی که در محل ادره کل ارشاد استان برگزار شد، از برگزاری جشنواره ملی قرآنی در استان خبر داد وافزود: باید از ظرفیت های بسیار بالا در امور توسعه و ترویج قرآن توجه ویژه صورت پذبرد.

محمدی تصریح کرد: بایستی مؤسسات قرآنی از ظرفیت کانون های مساجد، حوزه‌های علمیه خواهران و آموزش و پرورش و همچنین از ظرفیت های مردم برای توسعه فعالیت های قرآنی استفاده کنند.

رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور درادامه از راه اندازی سایت در موسسات قرآنی، برگزاری کلاسهای هنری، کمک 500 هزارتومانی برای هر موسسه‌، برگزاری دوره های کتابخانه دیجیتال در استان خراسان شمالی خبر داد.

مسؤول آموزش مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، در ادامه این نشست از دوره های تربیت مربی قرآن کریم در استان خراسان شمالی خبرداد.

وی در خصوص تسهیلات ارائه شده به موسسات قرآنی استان گفت: از سال 85 تا 87 مبلغ نود میلیون تومان و از سال 88 تا سه ماهه اول سال 89 نیز 80 میلیون که جمعا 170میلیون در طول 5سال از سه موسسه قرآنی این استان حمایت شده است.

محمدی با اشاره به این‌که بایستی به مؤسسات بیش از پیش توجه کنیم، خاطر‌نشان کرد: حمایت از مؤسسات قرآنی باعث رونق و گسترش فعالیت های قرآنی می شود. /966/د102/س
ارسال نظرات