۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۸۹۸۵۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم:

احیای موقوفات به رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه کمک می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، احیای موقوفات را یکی از ماموریت های اصلی این اداره کل عنوان کرد و توجه به این مسائل را در رشد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه مؤثر دانست.
حجت‌الاسلام غلامرضا ناظمي، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامرضا ناظمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، پیش از ظهر دوشنبه در همایش نقش وقف و بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) که در شبستان نجمه خاتون حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم، اظهار داشت: سفر رهبر معظم انقلاب دستاوردها و برکات بسیاری را برای استان قم و حوزه های علمیه به همراه داشت.

وی با بیان اینکه استقبال بی نظیر علما، مراجع، حوزویان و اقشار مختلف مردم از مقام معظم رهبری نقشه های دشمنان را خنثی کرد افزود: سفر مقام معظم رهبری به قم برکات قابل توجهی را به دنبال داشت و ما از حضور با برکت ایشان و همچنین استقبال بی نظیر مردم از ولی فقیه قدردانی می کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه به تبیین جایگاه وقف در آموزه های دینی پرداخت و بیان داشت: در سفری که مقام معظم رهبری به قم داشتند، دیداری با ایشان داشتیم و مسائل مربوط به وقف مطرح شد و ایشان نیز بر ضرورت توجه بیشتر به مساله وقف و اماکن متبرکه در قم تاکید کردند.

وی با اشاره به فرازهای از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه بقاع متبرکه استان قم اضافه کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند اگر هر یک از این امام زداگان بزرگواری که در قم مدفون هستند در جای جای ایران اسلامی بودند مورد تکریم و تجلیل مردم قرار می گرفتند.

حجت‌الاسلام ناظمی، عمران و توسعه بقاع متبرکه را از جمله اهداف اداره اوقاف و امور خیریه استان قم برشمرد و ابراز داشت: هدف ما این است که با تامین اعتبارات لازم و با کمک خیرین و واقفان خیر اندیش بتوانیم از جهت ظاهری و عمرانی توسعه مناسبی به بقاع متبرکه استان قم بدهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، با بیان اینکه وقف می تواند در زمنیه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی بسیار مؤثر باشد ادامه داد: در استان قم موقوفات بسیاری وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب در جهت احیای موقوفات احیا نشده گام برداریم و اقدامات خوبی را انجام دهیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات