۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۸۹۹۸۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

نخستین دانشکده علوم قرآنی در تبریز راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از راه اندازی و احداث نخستین دانشکده علوم قرآنی در تبریز خبر داد و تصریح کرد: راه اندازی این دانشکده در سفر سوم ریاست جمهوری مصوب شد.
ضريح امامزاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حسین نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری خود با اشاره به وجود چهارصد امامزاده در استان آذربایجان شرقی، گفت:  از این تعداد تنها بیست و هشت امامزاده پذیرای زائران است.

وی خاطر نشان کرد: آذربایجان ‌شرقی از نظر تعداد امامزاده ‌ها رتبه هشتم کشور را دارا است که هم اکنون در چهل امامزاده در سراسر استان اقدامات عمرانی در دست اجرا است.

حجت الاسلام نوبری با بیان این که هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما شناسایی موقوفات و احیای موقوفات است، از این رو نیازمند حمایت و توجه مسؤولان استانی در امر بازسازی و احیای بقاع متبره استان هستیم.

وی عمل به نیات واقفین را یکی از مهمترین رسالت های این اداره کل دانست و افزود: هم اکنون در چهار حوزه فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و اجتماعی و کارهای عام‌المنفعه فعالیت می‌کنیم، که برگزاری مسابقات قرآنی بخشی از فعالیت های این مرکز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این که درصدد تبدیل بقاع متبرکه استان به مراکز فرهنگی و دینی هستیم، خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در برنامه های فرهنگی و مذهبی بقاع متبرکه نشان از موفقیت این طرح در سراسر استان است.

حجت الاسلام نوبری تمرکز برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در امامزاده‌های استان را یکی از کارهای مهم فرهنگی از سوی این اداره کل دانست و گفت: برگزاری پنج هزار جلسه مذهبی در مدت یک سال نشان از رویکرد خاص به این اماکن شریف دارد.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود با بیان این که حدود هفت هزار مسجد در استان وجود دارد، گفت: در کل استان حدود سه هزار موقوفه وجود دارد که تعداد رقبات به چهار هزار مورد نیز می رسد.

حجت الاسلام نوبری در پایان از راه اندازی و احداث نخستین دانشکده علوم قرآنی در تبریز خبر داد و تصریح کرد: راه اندازی این دانشکده در سفر سوم ریاست جمهوری مصوب شد که صد و پنجاه میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته است./935/پ202/الف
ارسال نظرات