۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۸۹۹۹۷
با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی؛

همایش طلاب و فضلای استان های تهران و البرز در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش مشترک طلاب و فضلای استان های تهران و البرز با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد.
همایش طلاب و فضلای استان های تهران و البرز در قم برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مشترک طلاب و فضلای استان های تهران و البرز سه شنبه شب هجدهم آبان ماه، با سخنرانی آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این همایش حجت الاسلام آخوندی از نمایندگان طلاب و فضلای استان های تهران و البرز گزارشی از فعالیت ها، اقدامات و عملکرد مجمع طلاب و فضلای این استان ها ارائه کرد.

حجت الاسلام آخوندی با اشاره به روایتی از عالمان دین به عنوان پاسداران حریم دین و راهنمایان دینی جامعه یاد کرد و افزود: طلاب و روحانیان با توجه به ماموریت ها و رسالت هایی که دراند باید مردم و جامعه را نسبت به مشکلات و معظلات آگاه کنند و شبهات را پاسخ دهند.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حضور روحانیان در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مبلغان و روحانیان باید نسبت به این امر مهم اهتمام داشته باشند و برای تبلیغ دین برنامه ریزی کنند.

در ادامه این همایش آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، با تبیین ماموریت ها و وظایف سنگین طلاب و روحانیان در عصر کنونی، وضعیت کنونی حوزه های علمیه و روحانیان با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را غیر قابل قیاس خواند.

از مهم ترین سرفصل های سخنان مهم عضو مجلس خبرگان رهبری در این همایش می توان به: کمبود روحانی کارآمد در جامعه احساس می شود، بزرگ ترین ضعف روحانیت، کمبود برنامه ریزی است، تنها با دروس سنتی حوزه نیازهای جامعه برطرف نمی شود و روحانی باید در کنار علم و تقوا درک سیاسی هم داشته باشد، اشاره کرد.

آیت الله مصباح یزدی، با اشاره به اینکه امروز جای شک نیست که تنها با دروس سنتی حوزه نیازهای جامعه برطرف نمی شود گفت: گاهی کسانی که در فقه و اصول مجتهد هستند و هیچ شکی هم در فقاهت شان نیست، ولی نمی توانند دانشجویان را درست اقناع کنند و جوابی به آنها بدهند که آنها بفهمند.

وی تاکید کرد: ما برای اینکه نیازهای جامعه را برطرف کنیم کمبود داریم، جا دارد امروز که دایره علوم گسترده شده است و شبهات جدید بوجود می آید، روش برخورد با نسل جوان را یاد بگیریم تا بتوانیم کاری مثبت انجام دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بزرگ ترین ضعف روحانیت را کمبود برنامه ریزی عنوان کرد و بیان داشت: صرف آموختن متن دین کافی نیست، امروز باید تلاش های ما گسترده تر و با برنامه تر باشد.

حجت الاسلام سید محسن صالح مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از نمایندگان طلاب و فضلای استان های تهران و البرز نیز در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از تحصیل بیش از پنج هزار طلبه از شهرهای تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در مقاطع مختلف تحصیلی در حوزه علمیه قم خبر داد.

وی هدف از این همایش مشترک را سازماندهی طلاب استان های تهران و البرز برای تبلیغ در مدارس شهر تهران اعلام کرد و از انعقاد و امضا تفاهم نامه ای مشترک با سازمان آموزش و پرورش تهران به منظور حضور رسمی طلاب و روحانیان استان های فوق در مدارس مقطع راهنمایی شهر تهران خبر داد. /924/پ201/ص

ارسال نظرات