۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۹۰۲۰۲
رییس دفتر تبلیغات اسلامی:

حاکمیت نظام مادی گرای سلطه، از جمله بحران‌هایی است که بر جهان سایه افکنده است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بشریت تنها در سایه دین به سعادت دنیا و آخرت می‌رسد، گفت: با وجود همه پیشرفت‌ها در عرصه تکنولوژی، بشریت امروز بیش از هر زمانی نیاز به خداپرستی، دین داری و معنویت را احساس می‌کند.
2/ حجت الاسلام سيدحسن رباني، رييس دفتر تبليغات ديدار هيئت کاتوليک با مراجع و علما در قم


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم روز پنجشنبه در دیدار با هیات بلندپایه به سرپرستی کاردینال ژان لوئی توران رییس شورای پاپی گفت وگوی ادیان واتیکان و سفیر واتیکان در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه حاکمیت نظام مادی گرای سلطه، یکی از بحران‌هایی است که امروز بر جهان سایه افکنده و اجازه نمی‌دهد ارزش‌های الهی به خوبی بر جامعه و بشریت حاکم شود.

وی گفت: متاسفانه امروز خیلی از مردم دنیا به خاطر جهل با آموزه‌های دینی آنگونه که باید آشنایی ندارند و حتی گروهی از پیروان ادیان از آموزه‌های دینی و اهداف پیامبران خود نیز آگاه نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی یادآور شد: گاهی تعصب جاهلانه برخی از پیروان ادیان و عالمان دینی که مدعی پیروی از ادیان هستند باعث بحران خواهد شد و گفت: این مشکلات از طریق برگزاری جلسات مشترک و گفت و گو برطرف خواهد شد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی همچنین جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم در آمریکا توسط یک کشیش افراطی را مورد سرزنش قرار داد و گفت: چنین حرکت نادرستی نیز باعث ایجاد بدبینی و بحران خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی همچنین گفت: پیروان ادیان الهی به تبعیت از انبیاء الهی، مجاهدت و راه سختی را در پیش دارند، بشریت بیش از هر زمانی نیازمند آرمان ها و اهداف بلند انبیای الهی است و همه ما باید برای تحقق این آرمان‌ها بکوشیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت گفت و گوی میان ادیان گفت: اسلام و قرآن کریم به ما چنین آموخته است که انبیای الهی را جدا نبینیم، همه انبیای الهی برای تحقق اهداف مشخصی از جمله اقامه عدل، نفی ظلم و ستم وسعادت بشریت آمدند، ما چنین نگاهی را از اسلام فراگرفته‌ایم و در عمل نیز آن را دنبال خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی اظهار داشت: ما پیروان ادیان الهی را در یک مسیر می‌بینیم و قران کریم اولین کتاب آسمانی است که ما را به گفت و گوی میان ادیان دعوت کرده است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حوزه علمیه قم بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع است و علمای مختلف از نقاط جهان برای تحصیل به این حوزه می‌آیند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی اظهار داشت: هم اکنون بیش از 70 هزار طلبه، اساتید و علما از نقاط مختلف جهان و کشور ایران در این حوزه مقدس در حال تحصیل می‌باشند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه قم دارای مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی فراوانی است که از جمله آنها دفتر تبلیغات اسلامی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه آموزشی، پژوهشی و فرهنگ‌سازی و تبلیغ دینی فعالیت می کند که در بحث آموزش دانشگاه باقرالعلوم با چند موسسه آموزش عالی دیگر در کنار آن فعالیت دارد.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضلع پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی است که داری مراکز و پژوهشکده‌های متعددی است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در بخش فرهنگ سازی و تبلیغ دینی 30 هزار مبلغ دینی دارد که آنها به مناسبت های مختلف به نقاط مختلف کشور هجرت و مردم را با اندیشه ‌های دینی آشنا می‌کنند.

وی ادامه داد: ما در حوزه فرهنگ سازی نیز نشریات متفاوتی داریم که متناسب با سطوح مختلف اجتماعی اقدام به اطلاع رسانی دینی خواهد کرد و برخی از این مجلات هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه و فصل نامه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی بزرگترین موسسه انتشاراتی را دارد که جزو ناشران برگزیده در سالهای متعدد در جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: ما این سفر را به فال نیک می‌گیریم و امید است بتوانیم در جهت اهداف انبیای الهی که همان تحقق صلح، عدالت و سعادت بشریت است، گام برداریم.

گفتنی است این دیدار به همت اداره همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات