۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۹۰۳۸۴

همایش یادبود شهدای کاروان غزه در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش رسالت ناتمام، یادبود شهدای کشتی کاروان آزادی غزه، با حضور دو تن از نجات یافتگان این حادثه در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
همایش یادبود شهدای کاروان غزه در قم برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «رسالت ناتمام»، یادبود شهدای کشتی آزادی غزه، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دو نفر از نجات یافتگان کشتی حامل مواد غذایی و دارویی به غزه، عصر روز شنبه 22آبان ماه، در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی، با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزدای غزه، جنایات ددمنشانه و وحشیانه رژیم غاصب صهوینیستی را محکوم کرد و بیان داشت: این جنایت ددمنشانه و کم نظیر خوی استکباری و وحشی گری این رژیم جعلی را نشان داد.

وی با بیان اینکه حمله به کاروان آزادی غزه ماهیت رژیم صهیونیستی را برای جهانیان برملا کرد اظهار داشت: این داستان از جمله مسائلی است که پرده از چهره کریه و غیرانسانی ددمنشانه رژیم غاصب اسرائیل در سطح جهانی برداشت.

این محقق علوم اسلامی ادامه داد: در پی وقوع این جنایت کم نظیر، موج خشم و نفرت از این رژیم جعلی و غاصب کشورهای مختلف جهان را فراگرفت و ما در عمل شاهد برگزاری تظاهرات و راهپیمایی های مختلفی در محکومیت حمله وحشیانه اسرائیل به کاروان آزادی غزه بودیم.

در ادامه این همایش مرادحسین ایکنیان از مبارزان کشور ترکیه و یکی از افرادی که در کاروان آزادی غزه حضور داشته است، نیز به تشریح چگونگی وقوع این جنایت و اهداف این کاروان از سفر به غزه پرداخت.

این مبارز مسلمان ترک، با محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی،ددمنشی و خوی وحشی گری این رژیم جعلی و منحوس را خارج از تصور خود عنوان کرد و در این ارتباط بیان داشت: ما تا قبل از جنایت حمله به کاروان آزادی غزه، از ددمنشی و خوی جنایتکاری رژیم صهیونیستی شنیده بودیم، ولی تا زمان وقوع جنایت حمله به کاروان آزادی این مساله را مشاهده نکرده بودیم و دنیا در این حادثه جنایت و روحیه ددمنشی و جنایتکاری اسرائیل غاصب را مشاهده کرد.

وی با بیان ناگفته های دیگری از ابعاد جنایت حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی غزه گفت: در کشتی حامل کمک های انسان دوستانه برای مردم غزه، دخترانی بودند که همچون مردان شجاع از روحیه ای قوی و مثالزدنی برخودار بودند و از هر تلاشی هم در راستای رسیدن به هدف دریغ نکردند.

مراد حسین ایکینان با بیان اینکه ما در این حادثه رحمت خدا را دیدیم و چشیدیم و از این بابت خدا را شاکر و سپاسگذاریم، تاکید کرد: این حادثه به ما نشان داد که اگر مؤمنان و مسلمانان در کنار هم باشند و با یکدیگر اتحاد و همدلی داشته باشند می توانند بر هر مشکلی غلبه پیدا و آن مشکل را حل کنند.

مراد حسین ایکینان گفت: ماموران و سربازان رژیم غاصب اسرائیل از همه جهت و توان نظامی از ما برتر بودند، اما در آن هنگام جنون و دیوانگی بر توانایی های آنها غلبه کرده بود و با اینکه همه تجهیزات و ابزار نظامی نیز در اختیارشان بود، به شکل بسیار وحشیانه و بیرحمانه ای به کشتی حمله ور شدند.

سمیه ارتیکین از دیگر افراد نجات یافته از حمله وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به کاروان آزادی غزه نیز در این همایش به بیان خاطرات و دیدگاه های خود پرداخت و جنایت حمله به کاروان آزادی غزه را نشان دهنده خوی وحشی گری و ددمنشی این رژیم جعلی عنوان کرد.

گفتنی است، در پایان این همایش که به همت جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، از سوی این مرکز علمی با اهدا لوح یادبود و هدایایی از رشادت های مراد حسین ایکینان و سمیه ارتیکین دو مبارز مسلمان کشور ترکیه تجلیل و قدردانی شد. /924/پ202/ص

ارسال نظرات