۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۹۰۴۵۷
آیت الله شبستری:

حجاب هیچ منافاتی با حضور زن در اجتماع ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اسلام با افراط و تفریط در خصوص حجاب مخالف است، گفت: حجاب هیچ منافاتی با حضور زن در اجتماع ندارد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی و بانوان فعال سازمان های مختلف استان اظهار داشت: نگرش اسلام نسبت به مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و دینی برخواسته از فطرت پاک بشریت است.

وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به تبلیغات سوء گسترده رسانه‌های غربی علیه آموزه‌های دینی اسلام، بانوان فرهیخته رسالتی دوچندان در تبیین حقایق اصیل اسلام و شیعه بر عهده دارند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمنان درصدد ترسیم چهره‌ای خشن از اسلام هستند، گفت: پخش تصاویری از نگاه افراطی القاده و طالبان نسبت به بانوان، تنها گوشه ای از تلاش رسانه ای امپریالیسم غرب علیه اسلام است.

آیت الله شبستری تأکید کرد: دشمنان بدانند که اسلام با افراط و تفریط در خصوص حجاب و عفاف همانند اقداماتی که القاعده یا اروپاییان انجام می دهند مخالف است.

وی با بیان این‌که هر عقل سلیمی می‌تواند، آثار مثبت رعایت حجاب در جامعه را درک کند، گفت: حجاب و عفاف جزء ضروریات دین اسلام بوده و در صورت رعایت آن سلامت اخلاقی جامعه و پایداری خانواده ها تضمین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: بر خلاف تصور غرب و معاندان اسلام، رعایت حجاب اسلامی هیچ منافاتی با حضور زن در اجتماع ندارد و دلیل روشن آن نیز افزایش سطح حضور زنان در مجامع مختلف علمی و سیاسی و اجتماعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر گسترش کار فرهنگی در خصوص مسأله حجاب و عفاف تصریح کرد: کار فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ حجاب، نیازمند امور تحقیقی و پژوهشی کارشناسی شده است.

همچنین نسرین پیرسمساری، مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز و نمایشگاه عفاف و حجاب در استان پرداخت./935/پ202/س
ارسال نظرات