۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۹۰۵۰۰

سومین گردهمایی فصلی روحانیان مستقر مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار گفت: سومین گردهمایی فصلی روحانیان مستقر مازندران روز گذشته در این شهرستان برگزار شد.
گردهمايي روحانيان


حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم نژاد، رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که سومین گردهمایی فصلی روحانیان مستقر استان در این شهرستان گفت: این گردهمایی روز گذشته در مجتمع فرهنگی شهید رجایی فریدونکنار برگزار شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار با بیان این که 64 نفر از روحانیان مستقر در سطح مساجد روستاهای مازندران به فعالیت های تبلیغی مشغول هستند، ادامه داد: این گردهمایی ها به طور فصلی در یکی از شهرهای استان برگزار می شود.

وی با اشاره به این که این گردهمایی با رویکرد آموزشی برگزار شد، افزود: بررسی شیوه های جدید تبلیغ، نحوه ارتباط مناسب با نسل جوان و ارائه راه کارهای نوین در برخورد با توطئه نرم دشمنان از جمله مهم ترین مباحث بررسی شده در این گردهمایی بوده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار، با بیان این که در این گردهمایی یک روزه، روحانیان مستقر استان در کارگاه های آموزشی شرکت کردند، بیان داشت: این کارگاه ها با حضور اساتید برجسته حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیم نژاد با اشاره به این که تبلیغ مناسب نیازمند ابزار لازم است، خاطرنشان کرد: امروز یک مبلغ برای موفقیت در عرصه تبلیغ باید اطلاعات عمومی خود را در حوزه های مختلف افزایش دهد.

وی با اشاره به این که تبلیغ سنی امروز دیگر پاسخگوی نیاز نسل جوان نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه های گسترده دشمنان علیه ارزش های دینی، مبلغان باید به سلاح روز مجهز شوند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار ارتباط مناسب با نسل جوان را یکی دیگر مسائل مطرح شده در گردهمایی آموزشی روحانیان مستقر مازندران عنوان کرد و گفت: این موضوع در کارگاه های آموزشی به طور تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام ابراهیم نژاد با بیان این که مبلغان باید نحوه برقراری ارتباط مناسب جوانان با خداوند متعال را در جامعه آموزش دهند، ادامه داد: روحانیت باید رابطه عاشقانه با معبود را برای نوجوانان و جوانان تبیین کند و احساس رضایتمندی خداوند منان ازعملکرد خوب آنان را نیز بیان کرد.

وی همچنین به مراحل مختلف گسترش ایمان اشاره کرد و گفت: انسان نیازمند به جسم و روح سالم دارد و نباید گذاشت به گناه آلوده شود.

حجت الاسلام ابراهیم نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ماه محرم تصریح کرد: باید نسبت به تأثیرات شرکت در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) حساس بود و در راستای هدفمند بودن برنامه ها بطور جدی و دقیق و بیش از پیش برنامه ریزی کرد.

وی بیان داشت: باید طاعات و عبادات را به صورت دسته جمعی به کودکان و نوجوانان آموخت و فضای مراسم را برای جوانان از نظر ارائه مطالب علمی درست و مناسب مهیا کرد./950/پ202/الف

ارسال نظرات